حمل 09, 1397 15:39 Asia/Kabul
  • غنی: مردم افغانستان خواستار نظام مردم سالار هستند

رئیس جمهوری افغانستان در دیدار با نمایندگانی از آمریکا گفت: بدون نظام مردم‌سالار، نظام دیگری در افغانستان نتیجه نمی دهد و مردم نیز خواهان آن بوده و از آن حمایت می کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان و «عبدالله عبدالله» رئیس اجرائیه این کشور با هیاتی از کنگره آمریکا دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار غنی  گفت بدون نظام مردم‌سالار، نظام دیگری در افغانستان نتیجه نمی دهد و مردم نیز خواهان آن بوده و از آن حمایت می کنند.

غنی خاطرنشان کرد: حکومت وحدت ملی متعهد به برگزاری انتخابات ولسی جرگه، شوراهای شهرستان ها و ریاست جمهوری می باشد.

همچنین در این دیدار «نانسی پلوسی» رئیس هیات کنگره ایالات متحده آمریکا، گفت: دستاوردها و پیشرفت های سه ساله حکومت افغانستان مملو از امید بوده و با اجرای برنامه های حکومت، صلح و ثبات در افغانستان تامین خواهد شد.

وی افزود: آمریکا در راستای همکاری و مبارزه طولانی مدت با تروریسم متعهد است و متحد استراتژیک در کنار افغانستان باقی خواهد ماند.

در این دیدار هر دو طرف در مورد روند صلح، حضور فعال زنان در بخش های مختلف، رشد اقتصادی، سرمایه گذاری، نقش بخش خصوصی، صادرات و واردات، ترانزیت، همکاری های منطقه ای، اجرای پروژه های بزرگ منطقه ای، انتخابات و مبارزه با فساد و مواد مخدر نیز بحث و تبادل نظر کردند.