حمل 12, 1397 16:05 Asia/Kabul

شورای عالی صلح افغانستان اعلام کرد: اگر طالبان تفاهم‌نامه صلح با دولت را امضا کند، دولت کابل جدول زمان‏بندی خروج نظامیان خارجی از افغانستان را آماده خواهد کرد .

به گزارش خبرنگار رادیو دری، سخنگوی شورای عالی صلح افغانستان می ‏گوید: دولت اشرف غنی در گفت‌وگو با طالبان پیش شرطی تعیین نکرده است و طالبان نیز نباید در این باره  پیش شرطی تعیین کند.

سید احسان طاهری افزود: تا کنون طالبان پاسخ روشنی به درخواست صلح دولت افغانستان نداده است. اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان اخیرا از آمادگی دولت برای گفت وگو با طالبان درهرمکان و بدون پیش شرطی خبر داده بود .

 عبدالله عبدالله رییس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان نیز گفته است صلح از خواسته‌های اصلی دولت و شهروندان این کشوراست و باید در این زمینه تلاش شود.

از بسته پیشنهادی صلح حکومت افغانستان که در نشست دوم کابل ارائه شد در نشست تاشکند از سوی کشورهای اشتراک کننده وسازمان ها به شمول اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل  استقبال شد واز طالبان خواسته شد تا به صلح به پیوندند. 

طالبان بارها تاکید کرده‌ است تا زمانی که نظامیان خارجی از افغانستان خارج نشوند،این گروه حاضر به مذاکره با دولت افغانستان نخواهد بود .