حمل 15, 1397 16:53 Asia/Kabul
  • اعتراض نمایندگان مجلس افغانستان از حملات هوایی نظامیان خارجی

نمایندگان مجلس افغانستان ، توقف حملات نظامیان خارجی به سرکردگی آمریکا را در این کشور ، خواستار شدند.

به گزارش ایرنا،شماری ازاعضای مجلس افغانستان درنشست روز چهارشنبه مجلس این کشور در واکنش به حمله هوایی نیروهای خارجی به سرکردگی آمریکا به ولایت «قندوز» در شمال افغانستان اعلام کردند، خارجی ها در افغانستان مسلمان کشی راه انداخته اند و باید این حملات متوقف شود .

«عبید الله بارکزی» نماینده ولایت «ارزگان»  در این زمینه گفت ، قتل عام مردم افغانستان به  دست نیروهای خارجی دیگر  قابل تحمل نیست و مجلس باید در پیمان امنیتی با آمریکا تجدید نظر کنند.

«عبدالرحیم ایوبی»نماینده ولایت «قندهار» نیز در این نشست با بیان اینکه افغانستان توسط خارجی ها اشغال شده است از مردم این کشور خواست ضد کشتار مردم توسط خارجی ها وار عمل شوند.

«مولوی تره خیل» نماینده کابل نیز از تمام علمای و مردم افغانستان خواست که جمعه آینده ضد حملات نیروهای خارجی در افغانستان و قتل عام مردم این کشور  تظاهرات سراسری برپا کنند.

در حمله هوایی نظامیان خارجی به مسجدی در ولایت قندوز شماری از غیر نظامیان افغان کشته شدند .

هم اکنون بیش از 16 هزار نظامی آمریکایی درافغانستان مستقر هستند و در کنار این نیروها، نیز  بیش از سه هزار نظامی ازسایر کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)حضور دارند.

به اعتقاد اکثریت مردم و مسئولان افغانستان، حضور نظامی آمریکا از سال 2001 درافغانستان به بهانه مبارزه با تروریسم به همراه سایر کشورهای عضو ناتو،تاکنون هیچ دستاوردی جز کشتارهزاران غیرنظامی وتخریب زیرساخت های افغانستان نداشته وناامنی ها روزبه روز در این کشور افزایش یافته است.