حمل 19, 1397 10:32 Asia/Kabul
  • غنی: تلفات غیرنظامیان از سوی نیروهای امنیتی قابل قبول نیست

محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان پس از حمله‌ هوایی در دشت‌ارچی قندز، گفته‌ است که تلفات افراد غیرنظامی توسط نیروهای امنیتی افغان، قابل قبول نمی‌باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس، دفتر مطبوعاتی ارگ ریاست جمهوری با نشر یک خبرنامه‌ نوشت: محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان شب روز گذشته، از مجروحین حادثه شهرستان دشت‌ارچی قندز عیادت کرده‌است.

ارگ اعلام کرد که شماری از مجروحین رویداد قندز در حال حاضر به بیمارستان شهید محمد داوودخان انتقال داده شده و تحت مداوا قرار گرفته‌اند.

به نقل از خبرنامه، غنی به مسؤولان و پزشکان معالج بیمارستان دستور داده تا در قسمت مراقبت و مداوای مجروحین ازتمام امکانات استفاده نمایند.

رییس جمهور غنی افزوده که تحقیق‌های همه‌جانبه از چگونگی حادثه و تلفات غیرنظامیان از سوی هیات موظف با سرعت، جدیت و دقت تمام، انجام می‌شود.

از سوی رییس جمهور غنی تاکید نموده که تلفات افراد غیرنظامی از سوی نیروهای امنیتی و دفاعی قابل قبول نیست و تدابیر همه‌جانبه به‌خاطر جلوگیری از تلفات بیش‌تر خواهد شد.

این درحالی‌ست که نیروهای ارتش افغانستان در جریان هفتۀ گذشته، حمله‌های هوایی را در دشت ارچی قندز راه‌اندازی کردند که در نتیجه یک تعداد زیادی از اعضای طالبان کشته شده‌اند.

ناتو نیز تایید کرده‌ که ۱۸ رهبر ارشد گروه طالبان در آن حمله هوایی کشته شده‌اند.

در این میان، تلفات افرادغیرنظامی نیز در نتیجه حمله‌‎های هوایی گزارش شده که آمار مشخصی از آن در دسترس نیست.