سفر نخست وزیر ترکیه به افغانستان
(last modified Sun, 08 Apr 2018 13:30:17 GMT )
حمل 19, 1397 18:00 Asia/Kabul
  • سفر نخست وزیر ترکیه به افغانستان

نخست وزیر ترکیه به منظور دیدار و گفتگو با مقامات افغان به کابل پایتخت افغانستان سفر کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، «بن علی ییلدیریم» قرار است درجریان این سفر با برخی از مقام های بلند پایه افغان ازجمله "اشرف غنی" رییس جمهوری و "عبدالله عبدالله" رییس شورای اجرایی دولت وحدت ملی این کشور دیدار و درباره گسترش روابط دو جانبه  و روند صلح با یکدیگر گفتگوکند.    

برخی از رسانه‌ها اعلام کردند، نخست وزیرترکیه درسفربه کابل درباره بازگشت جنرال دوستم معاون سابق رییس جمهوری افغانستان نیز با سران دولت وحدت ملی گفت‌وگو خواهد کرد.

این درحالی است که نقش ترکیه درتحولات افغانستان از طریق میزبانی نشست های مشترک مقامات کابل و اسلام آباد به عنوان میانجی حل تنش در روابط افغانستان و پاکستان برای دو کشور حائز اهمیت است.

از سوی دیگر در چند ماه گذشته نیز بیش از 20 هزار مهاجر افغان وارد ترکیه شده‌ که این روند نگرانی مقامات ترکیه و افغانستان را برانگیخته است.

روز گذشته نیز در پی گفت‌ وگوی تلفنی وزیر کشور ترکیه با وزیر کشور افغانستان اداره مهاجرت ترکیه از توافق دولت کابل برای بازگشت مهاجران افغان خبر داد.

از حدود چهار دهه پیش با اشغال افغانستان از سوی نیروهای شوروی ونظامیان آمریکایی، میلیون ها نفر از افغانستان آواره شدند که دستکم  سه میلیون از انها  به طور قانونی درایران زندگی می کنند.

کلیدواژه