حمل 21, 1397 09:54 Asia/Kabul
  • غنی: به همه مشکلات بخش آموزش و پرورش افغانستان رسیدگی می‌شود

اشرف غنی رئیس‌جمهوری افغانستان در سفرش به‌ خوست گفت: سال‌جاری سال آموزش و پرورش است و به همه مشکلات این بخش رسیدگی خواهد شد.

به گزارش خبرنگاررادیو دری، اشرف غنی رئیس‌جمهوری افغانستان در سفرش به‌ خوست، در مراسمی که با حضور نمایندگان اقشار مختلف در تالار جرگه آن ولایت به‌مناسبت افتتاح چندین پروژۀ عمرانی دایر بود، سخنرانی کرد.

در ابتدا رئیس‌جمهور افغانستان از مهمان‌نوازی و استقبال گرم مردم ولایت خوست تشکر‌ کردو گفت:  تعداد دانش آموزان دختر در شهرستان علیشرو نسبت به پسران دو برابر است و این تصویر جدیدی از خوست است.

اشرف غنی خاطرنشان‌ ساخت که سال‌جاری سال، آموزش و پرورش است و به همه مشکلات این بخش رسیدگی خواهد شد.

غنی با اشاره به‌اهمیت مدیریت آب‌ها گفت: پس از ارزیابی مطالعات فنی، امور احداث بندها در ولایت خوست آغاز خواهدشد و دراین خصوص به وزارت‎های کشاورزی، انرژی و آب و توسعه روستاها دستورات لازم صادر شده است.

رئیس‌جمهور افغانستان خطاب به‌منسوبین نیروهای امنیتی و دفاعی کشور گفت: جلوی تلفات غیرنظامی باید گرفته‌شود، زیرا تلفات غیرنظامی قابل قبول نیست. وی از مردم، بزرگان، علما، جوانان، زنان و همه اقشار ولایت خوست خواست که در زمینۀ صلح هم‌کار باشند.

غنی تصریح‌ کرد که ما برای تأمین صلح باعزت و پایدار، نیت و اراده راسخ داریم، این وطن جرگه هاست و جرگه برای جلوگیری از نزاع نقش اساسی دارد.

 رئیس‌جمهور غنی به‌منظور حل مشکلات و قضایای مردم، به مسوولین  مربوطه دستورات لازم‌داد و تأکید ورزید که باید نهادهای قضایی در شهرستان احداث شوند.