سنای افغانستان برخی از مقامات دولتی را به قاچاق مواد مخدر متهم کرد
(last modified 1397-01-22T05:58:51+00:00 )
حمل 22, 1397 10:28 Asia/Kabul
  • سنای افغانستان برخی از مقامات دولتی را به قاچاق مواد مخدر متهم کرد

برخی از نمایندگان سنای افغانستان با ابراز نگرانی از کشت بی رویه مواد مخدر در این کشور اعلام کردند که برخی از مقامات دولتی در ترویج کشت و قاچاق مواد مخدر نقش دارند.

به گزارش رادیو دری به نقل از «طلوع‌نیوز»، نمایندگان سنای افغانستان در پی افزایش نگرانی‌ها از کشت بی‌رویه مواد مخدر، «سلامت عظیمی» وزیر مبارزه با مواد مخدر این کشور را احضار کردند.

از سوی دیگر، وزیر مبارزه با مواد مخدر افغانستان گفته که کشت خشخاش در بیش از 24 ولایت افغانستان گسترش یافته، وسعت زمین‌های زیر کشت به بیش از سه صد و 28 هزار هکتار می‌رسد.

تعدادی از نمایندگان سنای این کشور رویکرد دولت و نیروهای خارجی در مبارزه با مواد و مخدر را محکوم کردند و همدستی برخی از مقامات افغان با قاچاقچیان را نیز از دلایل افزایش کشت خشخاش در این کشور اعلام کردند.

«مصطفی ظاهر» نماینده سنای افغانستان نیز تصریح کرد که در یک سال اخیر قاچاق هزاران تن مواد مخدر از افغانستان نشان می‌دهد که افراد با نفوذ در این روند دخالت می‌کنند.

«فرهاد سخی» عضو دیگر سنای این کشور تاکید کرد، آنهایی که در وزارت کشور افغانستان در قاچاق مواد مخدر دخیل هستند باید مجازات شوند.

برخی از سناتورهای افغانستان نیز نیروهای پلیس را به توزیع مواد مخدر در کابل و سایر شهرهای بزرگ این کشور متهم کردند.

«هاشم الکوزی» رئیس کمیسیون دفاعی سنای افغانستان اظهار داشت: برخی از مقامات وزارت کشور افغانستان از تاجران مواد مخدر پول دریافت می‌کنند.

پیش از این نیز بارها گزارش‌هایی درباره دخالت سازمان‌های اطلاعاتی کشورهای غربی بویژه سازمان سیا در تجارت مواد مخدر افغانستان منتشر شده بود.

این در حالی است که پس از حمله آمریکا به افغانستان کشت مواد مخدر افغانستان به چندین برابر افزایش یافته و بسیاری از کارشناسان، آمریکا و انگلیس را به قاچاق مواد مخدر در این کشور متهم می‌کنند.