حمل 27, 1397 07:46 Asia/Kabul
  •  دبیرستاد حقوق بشر ایران: تهران پشتیبان ملت افغانستان است

دبیرستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران، گفت: جمهوری اسلامی ایران پشتیبان ملت افغانستان و استقرار آرامش، صلح و پیشرفت در این کشور است.

«محمدجواد لاریجانی» روز یکشنبه پس از دیدار با «فوزیه کوفی» رئیس کمیسیون جامعه مدنی، حقوق‌بشر و امور زنان مجلس افغانستان در تهران، افزود: هر چه قدر همسایگان ایران پیشرفته‌تر و در آرامش بیشتر باشند، زمینه‌های همکاری دوجانبه فراهم خواهد بود.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران، درباره برنامه و موضوعات مطرح شده دراین دیدار هم، گفت: زمینه‌های خوب همکاری‌های دوجانبه درحوزه قضایی بین‌المللی و حقوق بشر و روابط دوجانبه مرور شد.

«محمدجواد لاریجانی»، ایران را علاقمند به ملت افغانستان دانست و تاکید کرد: توسعه همکاری‌ها بخصوص در زمینه حقوق بشر و همکاری‌های قضایی در آینده پیگیری می‌شود.

«فوزیه کوفی» رئیس کمیسیون جامعه مدنی، حقوق‌بشر و امور زنان مجلس افغانستان، هم گفت: توافق شد همکاری‌هایی بین دو کشور درباره انتقال و تبادل دانش و مهارت‌ها میان قضات و دادستان‌ها در زمینه همکاری های مشترک در سطح بین المللی صورت گیرد.

«فوزیه کوفی» همچنین با اشاره به همکاری ایران و افغانستان در موضوعات حقوق بشری و اصلاح قوانین ابراز امیدواری کرد: با این همکاری ها مناسبات و روابط خوب دو کشور توسعه یابد.

کلیدواژه