حمل 27, 1397 10:40 Asia/Kabul
  • غنی: زمینه‌های سرمایه‌گذاری خارجی در افغانستان فراهم می‌شود

رئیس‌جمهوری افغانستان در دیدار با معاون وزارت اقتصاد ترکیه گفت: افغانستان زمینه های زیادی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی خارجی دارد.

به گزارش رادیو دری،اشرف غنی رئیس‌جمهوری افغانستان در ارگ، «فتح متین» معاون وزارت اقتصاد ترکیه که در رأس یک هیئت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی آن کشور به کابل آمده بود، را به حضور پذیرفت.

معاون وزارت اقتصاد ترکیه با ابراز خرسندی از سفرش به کابل، گفت که ما با برخی اعضای کابینه دولت افغانستان و بخش خصوصی دیدارهای خواهیم‌ داشت تا راه‌های بهتر سرمایه‌گذاری را مشترکاً جستجوی نماییم.

در این دیدار بروی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و سرمایه‌گذاری شرکت‌های ترکیه بحث شد. غنی، ضمن تأکید برگسترش بیشتر روابط به خصوص در عرصۀ تجارت و سرمایه‌گذاری، گفت که ترکیه تجارب موفق در این زمینه‌ها دارد و می‎تواند در توسعه بیشتر روابط دو کشور مفید واقع شود.

وی افزود: فرصت‌های فراوان سرمایه‌گذاری به خصوص در بخش‌های انرژی، تولید وسایل الکترونیک برای بخش انرژی، مخابرات، فیبر نوری، بسته‌بندی تولیدات کشاورزی و ایجاد سردخانه‌ها، تولید سمنت، نساجی و بهداشت در افغانستان موجود می‌باشد.

غنی خاطرنشان کرد که دولت افغانستان تسهیلات لازم را برای تشویق سرمایه‌گذاران براساس سیاستهای موجود دراین بخش فراهم می‌سازد و آماده است تا زمینه را برای استفاده از بخش اقتصادی آماده کند.

وی افزود: ما علاقمند سرمایه‌گذاری و مشارکت بخش خصوصی هستیم و شرکت‌های ترک و افغان دراین عرصه می‌توانند مشترکاً فعالیت‌های موثر داشته باشند. وی تجارب ترکیه در عرصه زیربنا و حمل و نقل و نیز سرمایه گذاری دراین بخش را مهم و موثر خواند.

در مقابل، معاون وزارت اقتصاد ترکیه گفت که بروی ظرفیت‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری که مطرح‌شد بررسی می‌کنیم و بخش خصوصی ترکیه آماده‌است تا در عرصه‌های مختلف در افغانستان سرمایه‌گذاری کند.