حمل 27, 1397 16:34 Asia/Kabul
  • تحصیل بیش از 300 هزار دانش آموز افغانستانی در ایران

معاون آموزش‌ ابتدایی وزیر آموزش و پرورش ایران از تحصیل بیش از 300 هزار دانش‌آموز افغانستانی در مدارس ایران خبر داد و گفت: با تلاش‌هایی که انجام شد تعداد 5500 کودک افغانستانی که فاقد اسناد قانونی بودند، جذب شدند.

«رضوان حکیم زاده» روز دوشنبه در دیدار با «حسینعلی حسینی» دبیر اول سفارت و مسئول آموزش و پرورش  افغانستان در ایران، افزود: تبادل فرهنگی و آموزشی بین ایران و افغانستان، موجب توسعه روابط همه جانبه دو کشور خواهد شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش ایران، با بیان اینکه در سال تحصیلی2017- 2018 تعداد 322 هزار و 450 دانش آموز افغانستانی در تمامی دوره های تحصیلی در ایران به مدرسه می روند، اظهار کرد: این تعداد دانش آموز، 91 درصد از کودکان واجب التعلیم اتباع بیگانه در جمهوری اسلامی ایران را شامل می شود.

حکیم زاده با اشاره به دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ثبت نام کودکان در مدارس ایران گفت: سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در راستای برابری انسانها و همچنین تعلیم و تربیت برابر برای تمام کودکان است و هیچ گونه فرقی بین کودکان ایرانی با سایر اتباع غیرایرانی وجود ندارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش ایران تاکید کرد: تعامل آموزش و پرورش و مبادلات علمی و آموزشی دو کشور، زمینه همکاری های استراتژیک پایدار را به وجود خواهد آورد.

مقامات سازمان ملل بارها با قدردانی از خدمات جمهوری اسلامی ایران به پناهجویان تاکید کرده‌اند، ایران مدارس، دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و مرزهای خود را به روی پناهندگان باز کرده است؛ به گونه‌ای که این افراد همانند مردم ایران از همه مزایا برخوردار هستند.