سرطان 29, 1395 14:25 Asia/Kabul
  • اتحادیه اروپا
    اتحادیه اروپا

 شورای اتحادیه اروپا از دومین گزارش سالانه درباره اجرای «راهبرد افغانستان- اتحادیه اروپا» حمایت کرد.

 شورای اتحادیه اروپا سیاست آتی و اهداف مهم خود را در رابطه با افغانستان اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما و به نقل از سایت اتحادیه اروپا، این شورا با تصویب نتیجه گیری های نشست خود درباره افغانستان، از دومین گزارش سالانه درباره اجرای «راهبرد افغانستان- اتحادیه اروپا» حمایت کرد.

شورای اتحادیه اروپا اعلام کرد، هدف راهبردی این اتحادیه و کشورهای عضو آن همواره باید توسعه نهادهای افغانستان به منظور حفظ دستاوردها و توسعه یک دولت موثر و پایدار در افغانستان باشد.

بر اساس این گزارش، اهداف مهم این اتحادیه، تقویت امنیت، تحکیم دموکراسی، تشویق توسعه اقتصادی و انسانی، تقویت حاکمیت قانون از جمله مقابله با فساد و محافظت و ارتقای حقوق بشر به ویژه حقوق زنان در فرآیند صلح و ادامه مقابله با صنعت مواد مخدر در این کشور است.

در این نتیجه گیری ها به کنفرانس آینده بروکسل که چهارم تا پنجم اکتبر 2016 (13 و 14 ماه میزان 1395) با حضور دولت افغانستان برگزار می شود، اشاره شده است.

بر اساس این گزارش، کنفرانس بروکسل تمرکز ویژه بر پیشرفت دولت در افغانستان، نهادسازی از طریق اجرای اصلاحات، حمایت مستمر مالی بین المللی تا سال 2020 و حمایت منطقه ای از فرآیند سیاسی به سمت صلح و همکاری های اقتصادی در افغانستان خواهد داشت.

 

کلیدواژه