کشته و زخمی شدن 50 تن از طالبان مسلح در ولایت فراه
(last modified 1397-01-28T07:58:55+00:00 )
حمل 28, 1397 12:28 Asia/Kabul
  • کشته و زخمی شدن  50 تن از طالبان مسلح در ولایت فراه

در ادامه عملیات نظامی نیروهای امنیتی افغان در ولایت فراه در غرب افغانستان طی 24 ساعت گذشته 50 تن از مخالفان مسلح دولت کشته و زخمی شدند.

فرماندهی پلیس ولایت فراه به رادیودری گفت: طاالبان مسلح در این حملات نیروهای مشترک امنیتی ضربات جبران ناپذیری خورده و بسیاری از سنگرهایشان را از دست داده‌اند.

فضل‌احمد شیرزاد قوماندان امنیه ولایت فراه با بیان اینکه در این عملیات زمینی و هوایی سربازان افغان که با کمک نیروهای خارجی در بخش‌هایی از ولسوالی «پشت‌رود» انجام شد، اظهار داشت: تا کنون 37 تن از افراد تفنگدار گروه طالبان کشته شدند که در جمع آنان 8 تن از فرماندهان طالبان نیز دیده شده‌اند.

فرمانده پلیس ولایت فراه باتاکید بر اینکه در این عملیات ماشین جنگی طالبان را نابود کرده و هیچ مقاومتی از سوی آنان صورت نگرفته‌است.

شیرزاد تصریح کرد: روستاهای «تینگ و بلندی» در این ولسوالی که محل تجمع طالبان شده بود از زمین و هوا مورد حمله قرار گرفت که بر علاوه کشته شدن شمار زیادی از طالبان دستکم 10 تن دیگر از این افراد زخمی شده‌اند.

این مقام ارشد امنیتی در فراه از کشته شدن « ملا ابراهیم» مغز متفکر طالبان در این ولایت نیز خبر داده و گفت: مقادیری جنگ افزار افراد طالبان در این نبرد به دست نیروهای دولتی افتاده‌است.

سربازان پلیس و ارتش که از آمادگی‌هایشان برای مقابله با طالبان سخن می‌گویند، خاطرنشان کردند: گروه‌های مسلح مخالف دولت قصد داشتند پاسگاه‌های امنیتی را در این ولسوالی به تصرفشان درآورند.

در این نبرد یک تن از سربازان پلیس جان باخته و 2 تن دیگر زخمی شده‌اند.

یک فرمانده نیروهای امنیتی از مخالفان دولت خواست تا به روند صلح یک‌جا شده و از تخریب زیربناها و قتل و کشتار مردم افغانستان دست بردارند.

ولسوالی «پشت‌رود» یکی از مناطق مهم ولایت فراه محسوب می‌شود که همواره طالبان مسلح با استفاده از مناطقی در این ولسوالی شهر فراه‌ را مورد حمله قرار می‌دادند.

حالا فرماندهان پلیس و ارتش در غرب افغانستان خوشبین اند که با کشته شدن تقریبا 40 تن از نیروهای طالبان امنیت و آرامش مجددا به این ولسوالی بازخواهد گشت و تهدیدی علیه مردم و دولت نخواهد بود.