حمل 29, 1397 09:08 Asia/Kabul
  • علمای افغانستان مخالف حضور نیروهای خارجی

جمعی از علمای دینی ولایت هرات در شمال غرب افغانستان در نشستی با اشاره به رویکرد جنگ محور نیروهای خارجی در کشورشان، خروج این نیروها از افغانستان را خواستار شدند.

به گزارش ایرنا- در این نشست که عصر سه شنبه در دارالعلوم عالی شهر هرات و محل دفتر جامعه روحانیت افغانستان برگزار شد، علمای دینی افغانستان با تاکید بر خروج نیروهای خارجی از آن کشور تاکید کردند تحقق صلح با حضور نیروهای خارجی در افغانستان ممکن نیست.

"سبقت الله مولوی زاده" رئیس مجموعه فقهی افغانستان در این نشست با محکوم کردن حملات نیروهای خارجی به غیرنظامیان افغان گفت که ملت ما به این نتیجه رسیده تا زمانی که نیروهای خارجی در افغانستان حضور دارند- افغانستان به امنیت و پیشرفت نخواهد رسید.

فضل الهادـ وزین" عضو اتحادیه جهانی علمای اسلامی نیز در این نشست، حمله به مراکز درمانی، مدارس، مساجد و مناطق مسکونی ازسوی نیروهای خارجی را توهین به مردم افغانستان عنوان و تاکید کرد، دولت باید این جنایات را پیگیری کند.

"مولوی مخلص" استاد دانشکده شرعیات دانشگاه هرات هم در این نشست گفت که صلح باید در افغانستان بین افغان ها باشد و با بودن نیروهای خارجی صلح در افغانستان تامین نمی شود زیرا منبع جنگ در افغانستان نیروهای خارجی هستند.

کلیدواژه