حمل 29, 1397 11:17 Asia/Kabul
  • تکذیب تبادلات اطلاعاتی بین افغانستان و پاکستان از طرف دولت کابل

ریاست جمهوری افغانستان، هرگونه توافق با دولت پاکستان برای تبادل اطلاعاتی بین دو کشور را رد کرد.

به گزاش خبرگزاری تسنیم، «شاه حسین مرتضوی» سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان گفت: ادعای مطرح شده از سوی برخی از نمایندگان پارلمان افغانستان درباره توافق و تبادل اطلاعات امنیتی با پاکستان صحت ندارد.

بر اساس این گزارش، برخی از نمایندگان پارلمان افغانستان در واکنش به این توافق اعلام کردند که توافق همکاری اطلاعاتی با پاکستان پذیرفتنی نیست و دولت افغانستان حق ارائه اطلاعات را ندارد.

گفتنی است، در سفر اخیرشاهد خاقان عباسی نخست وزیر پاکستان به کابل پایتخت افغانستان مقامات دو کشور توافقنامه‌ای موسوم به «برنامه عمل» را امضا کردند.

اگر چه مواد این توافقنامه علنی شد، اما برخی از نمایندگان پارلمان افغانستان اعلام کردند که کابل و اسلام آباد در کنار این توافق، بر سر سایر مسائل مهم درباره همکاری‌ اطلاعاتی نیز توافق کردند.

چند ماه پیش نیز وزارت خارجه پاکستان اعلام کرده بود، این کشور توافقنامه‌ای را برای تبادل اطلاعات امنیتی تحت عنوان «آن سوی مرز» با دولت افغانستان به امضا رسانده است. براساس طرح پیشنهادی اسلام‌آباد قرار بود افغانستان و پاکستان نمایندگان اطلاعاتی در مقر فرماندهی نیروهای نظامی دو کشور برای تبادل اطلاعات امنیتی و همکاری‌های نظامی مستقر کنند.

کلیدواژه