حمل 30, 1397 12:56 Asia/Kabul
  • تاکید بر اشتراکات فراوان فرهنگی میان ایران و افغانستان

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران، با اشاره به ریشه های تاریخی ایران و افغانستان، تاکید کرد: تهران و کابل دارای زیست فرهنگی مشترک هستند و همین اشتراکات موجب ارتباط سرنوشت دو کشور با هم شده است.

«ابوذر ابراهیمی ترکمان» که روز پنجشنبه برای حضور در آئین دو رخداد فرهنگی به کابل سفر کرده است، گفت: در عرصه روابط فرهنگی ایران با دیگر دولت ها و ملت ها، هیچ کشوری به اندازه افغانستان با ایران دارای مشترکات فرهنگی، دینی و تمدنی نیست.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران، با اشاره به تاثیر متقابل حوزه های اجتماعی، اقتصادی و امنیتی دو کشور بر یکدیگر تصریح کرد: در حقیقت اشتراکات فرهنگی دو کشور به یگانگی رسیده و حضور مرزهای سیاسی روند این همزیستی را مختل نکرده است.

رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در افغانستان در هفته آتی نمایشگاه کتاب ایران را دومین سال متوالی و نخستین دور گفت و گوهای فرهنگی ایران و افغانستان را با موضوع «عرفان، تصوف و ادبیات» با حضور استادان دانشگاهی و فرهیختگان دو کشور برگزار خواهد کرد.

نمایشگاه کتاب ایران ، به مدت هشت روز از 22 آوریل (2 ثور) در محل دانشگاه کابل دایر خواهد شد و نشست هم اندیشی فرهنگی نیز به مدت دو روز همزمان با افتتاح این نمایشگاه آغاز به کار خواهد کرد.

کلیدواژه