حمل 30, 1397 18:15 Asia/Kabul
  • هشدار علمای دینی حوزه شرق افغانستان درباره تحریم انتخابات

علمای دینی در شرف افغانستان هشدار دادند در صورتی که مجلس و دولت افغانستان رویداد دشت ارچی را مورد پیگرد و بررسی قرار ندهند در انتخابات آینده شرکت نخواهند کرد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری ،ملا امامان وخطبای مساجد ولایات ننگرهار ،کونر، لغمان ونورستان در یک گردهمایی در شهر جلال اباد خواستار بررسی همه جانبه ای رویداد دشت ارچی ولایت کندوز شدند و با سخنرانانی در این گردهمایی ، تاکید کردند که همه قربانیان رویداد دشت ارچی ولایت کندوز افراد ملکی بودند.

شرکت کنندگان این گردهمایی در قطعنامه ای که در پایان گردهمایی صادر کردند از نمایندگان مردم در مجلسن شورای ملی . شورا های ولایتی وهمه علمای افغانستان خواستند تا رویداد دشت ارچی را شدیدا تقبیح کنند.

شرکت کنندگان همچنین از سازمان ملل و سایر ادارات بین المللی مدافعان حقوق بشر خواستند تا اقدامات جدی را برای مصونیت افراد ملکی اتخاذ نمایند.

در قطعنامه همچنین امده است که علمای دینی افغانستان خواستار خروج هر چی زودتر نیروهای خارجی از افغانستان شده و بر اغاز مذاکرات بین الافغانی تاکید کردند.

درقطعنامه علمای دینی حوزه شرق همچنین امده است که علمای دینی حمله بر مدرسه دینی در دشت ارچی کندوز را حمله وتوهین بر همه  مقدسات دینی پنداشته و  اعلام کردند که عملای افغانستان دیگر در قبال همچین اتفاقاتی خاموش نخواهند شد.

در پایان این قطعنامه اعلام شده است در صورتیکه حکومت افغانستان واقعه دشت ارچی را جدا مورد پیگرد و بررسی قرار ندهد علمای افغانستان انتخابات آینده مجلس نمایندگان و شوراهای ولسوالی را تحریم میکند.