حمل 31, 1397 11:08 Asia/Kabul
  • حفظ میراث فرهنگی ایران و افغانستان، نیازمند توسعه روابط فرهنگی

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران گفت: حفظ میراث فرهنگی مشترک ایران و افغانستان نیازمند تقویت و گسترش روابط فرهنگی دو ملت است.

«ابوذر ابراهیمی ترکمان» روز پنجشنبه در آئین افتتاح ساختمان جدید رایزنی فرهنگی ایران در کابل، روابط ایران و افغانستان را فراتر از تعامل دو کشور خواند و افزود: همه شواهد نشان می دهد که این دو ملت در بستر تحولات منطقه، آینده ای مشترک دارند، همانطور که گذشته آنها مشترک و موثر بر یکدیگر بوده است.

«محمدرضا بهرامی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان نیز در این مراسم با اشاره به لزوم توسعه روابط علمی، فرهنگی و ادبی میان دو کشور، بهره گیری از همه ظرفیت ها برای تعمیق این تعاملات تمدن ساز را خواستار شد.

«رضا ملکی» رایزن فرهنگی ایران در افغانستان هم گفت: همکاری آموزشی در سطح مدارس و دانشگاه، عرضه کتاب های درسی و کمک درسی در مقاطع مختلف، کمک به آرشیو اسناد ملی و کتابخانه ملی، مرمت آثار- آموزش کوتاه مدت برای فعالان متنوع فرهنگی در کانون ها، دارالقرآن ها و مساجد از مهمترین بخش های همکاری محققان افغانستان با پژوهشگران ایرانی است.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران به منظور شرکت در مراسم افتتاح نمایشگاه کتاب ایران در کابل و نخستین دور گفت و گوهای فرهنگی ایران و افغانستان با موضوع «عرفان، تصوف و ادبیات» به افغانستان سفر کرده است.

نمایشگاه کتاب ایران، 22 آوریل (2 ثور) در محل دانشگاه کابل دایر خواهد شد و نشست هم اندیشی فرهنگی نیز به مدت دو روز همزمان با افتتاح این نمایشگاه آغاز به کار خواهد کرد.

کلیدواژه