پایان عملیات نظامی در فراه و کشته و زخمی شدن 170 طالب مسلح‎
(last modified 1397-02-01T07:55:05+00:00 )
ثور 01, 1397 12:25 Asia/Kabul
  • پایان عملیات نظامی در فراه و کشته و زخمی شدن 170 طالب مسلح‎

مقام‌های ارشد نظامی در ولایت هرات از کشته و زخمی شدن 170 تن از مخالفان مسلح دولت در جریان عملیات نظامی 10 روزه در بخش‌هایی از ولایت فراه خبر داده و تاکید کرده‌اند: هرگز به افراد مسلح مخالف دولت اجازه نخواهند داد تا برای مردم و دولت افغانستان مشکلی ایجاد کنند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،فرماندهی ارتش 207 ظفر در غرب افغانستان با نشر اعلامیه‌ ای گفته‌است، در جریان این عملیات که نیروهای ارتش، پلیس و امنیت ملی با همکاری سربازان خارجی در ولسوالی‌های «بالابلوک و پشت‌رود» ولایت فراه انجام شد  97 تن از طالبان کشته و 75 تن دیگر شان زخمی شدند.

در این اعلامیه‌ ارتش غرب افغانستان آمده است که این عملیات از 18 تا 27 ماه حمل  ادامه داشت وپس از وارد شدن تلفات سنگینی به مخالفان مسلح دولت پایان یافته‌است.

در همین حال «ناصر مهری» سخنگوی والی فراه در گفت‌وگو با رادیودری از پاک‌سازی کامل این 2 ولسوالی مهم فراه که در این اواخر شاهد حضور گسترده‌ی مخالفان مسلح دولت بود خبر داد و اظهار داشت: ضربات سنگین و جبران ناپذیری بر گروه‌های مسلح مخالف دولت وارد شده و توان مقابله را از آنان گرفته‌است.

مهری با اشاره بر اینکه همینک امنیت کامل در روستاهای این ولسوالی‌ها تامین شده، گفت: فرماندهان مهم گروه طالبان  از جمله «ملا ابراهیم جبیر، حافظ نیاز، محمد نیکمل، حاجی بصیر، صالح محمد اجمل و نعمت الله حقمل» در این نبردها کشته شدند.

وی کشف و خنثی سازی 29 حلقه ماین، بازداشت 3 تن از نیروهای طالبان و ضبط یک قبضه هاوان در جریان 10 روز عملیات نظامی را از دستاوردهای دیگر نیروهای امنیتی افغان بر شمرد و خاطرنشان کرد: بسیاری از مناطقی که قبلا در تصرف طالبان بوده اکنون پاکسازی شده و زمینه برای ثبت نام رای‌دهندگان و اجرایی شدن طرح‌های اقتصادی مساعد شده‌است.

در حالی مسئولان ارتش و مقام‌های محلی ولایت فراه از پایان پر دستاورد عملیات نظامی سخن می‌گویند که والی فراه از آغاز عملیات دیگری در بخش‌های ناامن ولایت فراه سخن گفته است.