توان علمی دانشگاه های ایران فرصتی مغتنم برای دانشجویان افغانستانی است
(last modified 1397-02-01T11:13:45+00:00 )
ثور 01, 1397 15:43 Asia/Kabul
  •  توان علمی دانشگاه های ایران فرصتی مغتنم برای دانشجویان افغانستانی است

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران روز شنبه در دیدار «نجیب الله خواجه عمری» وزیر تحصیلات عالیه افغانستان به مشترکات فرهنگی، دینی و زبانی میان دو کشور اشاره و تصریح کرد توان علمی دانشگاه های ایران فرصتی مغتنم برای دانشجویان افغانستان است.

به گزارش ایرنا، «منصور غلامی» با تاکید بر اینکه زبان مشترک، فرصت خوبی را برای همکاری های علمی میان دو کشور ایجاد کرده است ، افزود : ایران همواره دانشجویان و طلاب افغانستانی  را دانشجویان و طلاب خود دانسته است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ایران به همکاری های علمی ایران با کشورهای پیشرفته دنیا و همچنین وجود هزاران شرکت دانش بنیان در ایران اشاره و تصریح کرد : جمهوری اسلامی ایران تجربیات علمی خود را در اختیار کشور دوست و برادر افغانستان خواهد گذاشت.

«نجیب الله خواجه عمری» نیز در این دیدار با تاکید بر نیاز افغانستان به کمک تحقیقاتی متخصصان ایرانی خاطرنشان کرد : افغانستان خواهان گسترش همکاری های علمی با کشور دوست و همسایه جمهوری اسلامی ایران است.

وزیر تحصیلات عالیه  افغانستان گفت: افغانستان دانش آموختگان بسیار ارزشمندی دارد که همگی آنان تحصیلکرده دانشگاه های ایران هستند.

جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده است از هیچ کمکی برای بازسازی، پیشرفت و بهبود اوضاع امنیتی در افغانستان دریغ نخواهد کرد.

هم  اکنون بیش از دو میلیون مهاجر افغانستانی در ایران زندگی می کنند. مقامات افغانستان بارها از حمایت جمهوری اسلامی ایران از ملت و دولت افغانستان قدردانی کرده اند.

مقامات سازمان ملل نیز بارها با قدردانی از خدمات جمهوری اسلامی ایران به پناهندگان تاکید کرده‌اند ایران مدارس، دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و مرزهای خود را به روی پناهندگان باز کرده است؛ به گونه‌ای که این افراد همانند مردم ایران از همه مزایا برخوردار هستند.

 

کلیدواژه