ثور 04, 1397 09:51 Asia/Kabul
  • استقرار بیش از یکصد نظامی آلمانی دیگر در افغانستان

 پس از موافقت پارلمان آلمان با افزایش حضور نظامی نیروهای این کشور در افغانستان، ۱۰۳ نظامی دیگر آلمانی با ادعای تامین امنیت نیروهای خارجی وارد افغانستان شدند.

به گزارش روزسه شنبه خبرگزاری تسنیم، فرماندهی ماموریت «حمایت قاطع» در پایگاه اطلاع رسانی خود اعلام کرد که نخستین دور از افزایش حضور نظامیان آلمانی در افغانستان برای آموزش، مشاوره و کمک به نیروهای امنیتی افغان آغاز شده است.

در ادامه این اطلاعیه آمده که دراین دور 103 نظامی آلمانی به پس از رسیدن به افغانستان و در پایگاه نظامیان خارجی در شمال این کشور واقع در «مزارشریف» مستقر شده‌اند.

افزایش نظامیان آلمانی در افغانستان در حالی صورت می‌گیرد که ماه گذشته پارلمان آلمان با افزایش نظامیان این کشور از 980 به 1300 نظامی موافق کرد.

نظامیان سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) پس از پایان ماموریت جنگی خود از سال 2014 در افغانستان، ازاین پس به بهانه تجهیز، آموزش و حمایت نیروهای امنیتی در قالب ماموریت "حمایت قاطع" در این کشور حضور می یابند.

این درحالی است که با وجود هزاران نظامی آمریکا و متحدان این کشور از سال 2001 در افغانستان به بهانه مبارزه با تروریسم و تامین امنیت، ناامنی، تروریسم و تولید مواد مخدر در افغانستان افزایش چشمگیری داشته است بطوری که علاوه بر به خطر افتادن مقدمات انتخابات آتی وافجارهای پی در پی در افغانستان، تحرکات خرابکارانه گروه تروریستی داعش در افغانستان نیز به آن اضافه شده است.

 

کلیدواژه