خشک سالی، تهدید جدی برای افغانستان
(last modified Tue, 24 Apr 2018 13:26:01 GMT )
ثور 04, 1397 17:56 Asia/Kabul

وزارت زراعت آبیاری و مالداری افغانستان امروز در کابل با نگرانی از کمبود بارش باران و خشکسالی های اخیر در کشور می گوید که سال پیش رو بدلیل کمبود بارش باران بسیاری از علفچرها رشد نکرده اند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، اکبر رستمی سخنگوی این وزارت گفت که سکتور مالدری کشور وابسته به علف‌چرها است و اگر این علفچرها نرویند، سکتور مالداری با مشکل جدی و تلفات زیاد مواجه میشود.

آقای رستمی تاکید کرد که در حال حاضر بیش از بیست میلیون مواشی به ارزش بیشتر از شش میلیارد دالر در افغانستان وجود دارد و به همین منظور طرحی را در سه کته‌گوری روی دست گرفته اند که براساس آن به ولایت هایی آسیب پذیر مواد خوراکی حیوانی فرستاده شده و از تلف شدن مواشی جلوگیری خواهد شد.

به گفته سخنگوی وزارت زراعت برای رفع نیازهای افراد آسیب پذیر از حوادث طبیعی اکنون بیش از 70 هزار متریک تُن گندم در سیلوهای کشور موجود بوده و روند بارگیری هزاران متریک تُن گندم دیگر از هندوستان به کشور ادامه دارد.

ایجاد فضای سبز، پارکهای تفریحی، نهال شانی و توزیع بزرهای مثمر و غیر مثمر از فعالیت های دیگر وزارت زراعت و مالداری است که در سال پیش روی دست گرفته اند.