کره جنوبی حمله تروریستی کابل را محکوم کرد
(last modified 1397-02-05T03:45:39+00:00 )
ثور 05, 1397 08:15 Asia/Kabul
  • کره جنوبی حمله تروریستی کابل را محکوم کرد

وزارت خارجه کره جنوبی امروز (چهارشنبه) در بیانیه ای حمله تروریستی روز یکشنبه کابل را که به کشته و مجروح شدن ده ها نفر انجامید محکوم و با دولت و ملت افغانستان و خانواده قربانیان ابراز همدردی کرد.

به گزارش ایرنا، وزارت خارجه کره جنوبی در این بیانیه همچنین ابراز امیدواری کرد افغانستان بر پایه صلح و ثبات به پیشرفت های خود ادامه دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی  ایران نیز  عصر یکشنبه این حمله تروریستی را محکوم و با دولت و ملت افغانستان ابراز همدردی کرد.

«بهرام قاسمی» ابراز امیدواری کرد، با اراده و تلاش های مشترک در کلیه سطوح دوجانبه، منطقه ای و بین المللی، به زودی تروریسم در تمامی ابعاد و اشکال آن در منطقه و جهان نابود شود.

گروه تروریستی داعش روز یکشنبه به یک مرکز ثبت نام رای دهندگان در غرب کابل حمله کرد. در این حمله تروریستی دستکم 60 نفر کشته و 120 نفر زخمی شدند.

مناطق مختلف افغانستان در ماه های اخیر شاهد افزایش حملات و انفجارهای تروریستی بوده است.

افزایش ناامنی ها در افغانستان،موجب اعتراض مردم این کشور شده است. 

گروه تروریستی داعش و طالبان تاکنون مسئولیت اغلب حملات و  انفجارها را  در مناطق مختلف افغانستان برعهده گرفته اند.

افزایش ناامنی و فعالیت گروه های تروریستی در افغانستان درحالی است که آمریکا و متحدانش از سال 2001 به بهانه مبارزه با تروریسم و تامین امنیت در افغانستان در این کشور حضور دارند.

بر اساس اعلام مقامات کابل، حضور آمریکایی ها در افغانستان  تنها موجب افزایش ناامنی، تروریسم و تولید مواد مخدر در این کشور شده است.

کلیدواژه