ثور 06, 1397 07:58 Asia/Kabul
  • شمخانی: حامیان تروریست‌ها به دنبال ناامنی در افغانستان هستند

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران گفت: حامیان گروه های تروریستی شکست خورده در سوریه به دنبال ناامن کردن افغانستان و انتقال تروریست ها به این کشور هستند.

«علی شمخانی» روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری نهمین نشست امنیتی در شهر سوچی روسیه، در دیدار «محمد حنیف اتمر»Hanif Atmar  مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری افغانستان با ابراز تاسف از اقدامات تروریستی اخیر در افغانستان، بر ضرورت تسریع در فعالیت کمیته های پنج گانه همکاری مشترک برای دستیابی به نتایج عملی که تامین کننده ثبات و امنیت در منطقه است، تاکید کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران افزود: همکاری مشترک اطلاعاتی و امنیتی ایران، افغانستان، پاکستان، چین و روسیه می تواند از طریق تجمیع و تبادل ظرفیت های پنج کشور، زمینه های توقف برنامه های بی ثبات کننده برخی کشورهای غربی و همپیمان های منطقه ای آنها را فراهم کند.

«محمد حنیف اتمر» مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری افغانستان نیز در این دیدار با بیان اینکه روابط دوستانه و رو به توسعه ایران و افغانستان علیه هیچ کشوری نیست، اظهار کرد: تعداد زیادی از اتباع بیگانه عضو داعش از سوی دستگاه های امنیتی افغانستان که اخیرا به صورت غیرقانونی وارد این کشور شده بودند، دستگیر شده اند.

حنیف اتمر خاطر نشان کرد: تلاش برای استفاده از جغرافیای افغانستان برای سازماندهی جدید گروه های تروریستی موضوع خطرناکی است که کشورهای منطقه باید با حساسیت بیش از پیش با آن مقابله کنند.

نهمین نشست امنیتی روسیه روز چهارشنبه با حضور عالیرتبه ترین مقامات امنیتی و دبیران شورای امنیت پنج قاره جهان در شهر سوچی آغاز بکار کرد.

کلیدواژه