ثور 09, 1397 13:03 Asia/Kabul

رییس جمهور افغانستان از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور در کمتر از یک سال خبر می دهد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، غنی با تأکید بر برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری قبل از ماه‌ جوزای سال ۱۳۹۸ خورشیدی گفت که بدون اراده‌ی ملت یک روز هم به‌عنوان رییس‌جمهور به کارش را ادامه نمی‌دهد. او گفت که پنج سال کار رییس‌ جمهور باید براساس قانون اساسی محاسبه شود.

رئیس جمهور افغانستان ادامه داد: انتخابات ریاست‌جمهوری بر اساس قانون اساسی برگزار خواهد شد. من یک روز خواهش ندارم که بدون اراده‌ی ملت در این مقام باشم. پنج سال انتخابات بر اساس قانون اساسی محاسبه می‌شود نه به اساس روزی که من سوگند وفاداری یاد کردم.

از سوی هم او به برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه پارلمانی و شوراهای ولسوالی‌ها تأکید کرد و گفت که حکومت در روند انتخابات دخالت نمی‌کند و پارلمان نیز نباید در این روند دخالت کند.

همزمان با افزایش حملات مخالفان مسلح بر مراکز ثبت‌نام رای‌دهندگان،  غنی گفت که تأمین امنیت مراکز رای‌دهی در اولویت حکومت قرار دارد و او دستور داده تا نهادهای امنیتی تمام تلاش خود را در این زمینه بکنند.

وی راه‌حل خروج از بحران را برگزاری انتخابات خواند و از مردم خواست که برای شرکت در انتخابات به مراکز ثبت‌نام رفته و ثبت‌نام کنند.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان قریشی موجود است.