انتقاد از سیاست حذف مجاهدین
(last modified Sun, 29 Apr 2018 12:55:47 GMT )
ثور 09, 1397 17:25 Asia/Kabul

سید محمد باقر مصباح زاده با انتقاد از جهاد ستیزی در افغانستان تاکید کرد :باید ارزشهای دوران جهاد به عنوان ذخیره امروز و فردای ملت افغانستان در تاریخ ثبت می شد .

سید محمد باقر مصباح زاده ،نویسنده و کارشناس مسایل افغانستان می گوید: متأسفانه در 20 سال اخیر با اندیشه جهادی و مجاهدین مقابله می گردد.

سید محمد باقر مصباح زاده در مصاحبه با رادیو دری گفت : از اهداف  مهم جهاد مردم افغانستان، مبارزه با ظلم وستم  کمونیستها، مبارزه برای استقلال افغانستان و مبارزه با حاکمیت ضد دینی بود؛ حاکمیتی که با اعتقادات و باورهای مردم می جنگید و بعد از 14 سال گرچه شوروی سابق و نظام کمونیستی را سرنگون کردند اما جهاد افغانستان به دیگر اهدافش نرسید.

وی درباره اینکه چرا جهاد افغانستان به اهدافش دست نیافت گفت "مهمترین علت آن  دخالت بیگانگان به ویژه قدرتهای رقیب شوروی سابق بود که از طریق پاکستان و بخصوص عربستان در کشور ما اعمال می شد.

نویسنده و کارشناس مسایل افغانستان افزود " عامل دوم ، نبود وحدت ملی بود زیرا  در افغانستان روند ملت سازی به پایان نرسیده بود و به محض این که وضعیت تغییر کرد به قوم گرایی در افغانستان دامن زده شد.

مصباح زاده با ابراز تاسف از فراموشی چهره های مخلص جهادی تصریح نمود" متأسفانه بعد از سقوط حکومت کمونیستی، ما درگیر جنگهای داخلی شدیم و این چهره ها به فراموشی سپرده شدند.

وی تاکید کرد : ارزشهای  دوران جهاد باید به عنوان ذخیره امروز و فردای ملت افغانستان در تاریخ ثبت می شد و چهره های مخلص جهادی وخدمت کاران مردم افغانستان به نسلهای آینده معرفی و از آنها تقدیر می شد .

مصباح زاده گفت " متاسفانه بالعکس با  دنبال کردن سیاست حذف مجاهدین از صحنه  تلاش کردند تا ارزشهای  جهادی در جامعه کمرنگ شود و امروز نه تنها کسی از جهاد حمایت نمی کند بلکه تلاش شد که وابسته بودن به جهاد را نوعی عقب ماندگی سیاسی معرفی  کنند.

 

 

 

 

کلیدواژه