ثور 10, 1397 17:31 Asia/Kabul
  • مقام سابق افغانستان: کشتار غیرنظامیان افغان پیامد سیاست‌های آمریکاست

سخنگوی رئیس جمهور سابق افغانستان گفت سیاست تجاوزکارانه  آمریکا برای منافع کشورش  روزانه سبب جان باختن غیرنظامیان افغان می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، «ایمل فیضی» سخنگوی ریاست جمهوری سابق افغانستان در واکنش به محکومیت انفجارهای امروز کابل  توسط آمریکا، کشتار غیرنظامیان افغان را پیامد سیاست‌های واشنگتن دانست.

در انفجارهای امروز کابل سی تن کشته و 50 نفر زخمی شدند  و گروه تروریستی داعش  مسئولیت ان را به عهده گرفت .

«جان بس» سفیر آمریکا در کابل ضمن محکومیت این حملات گفته بود  واشنگتن بر «تعهد» خود برای برقراری «صلح» و «امنیت» در افغانستان تلاش  می‌کند.

این کارشناس مسایل سیاسی افغان افزود  اگر آمریکا برای تامین امنیت و برقراری صلح و ثبات افغانستان تلاش می‌کند، پس چگونه است که روزانه غیرنظامیان بیشتری در افغانستان کشته می‌شوند و حملات تروریستی نیز رو به افزایش است .

گفتنی است که محکومیت حمله هفته گذشته داعش به شیعیان در غرب کابل توسط سفارت آمریکا نیز خشم واکنش مردم افغانستان در فضای مجازی را در پی داشت.

در حالی که بسیاری از کارشناسان مسایل سیاسی و اعضای پارلمان و مردم افغانستان معتقدند که داعش در افغانستان توسط آمریکا حمایت می‌شود، برخی کاربران فضای مجازی افغان درباره این محکومیت و «مصمم بودن» آمریکا در جنگ علیه این گروه تروریستی، داعش را دست‌پرورده واشنگتن خوانده بودند.