ثور 11, 1397 08:27 Asia/Kabul
  •  آمادگی ایران برای انتقال تجربیات در حوزه اوقاف به افغانستان

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ایران با اشاره به سوابق روابط و همکاری‌های ایران و افغانستان، خواستار تقویت سطح همکاری‌های مشترک سازمان اوقاف ایران و افغانستان شد.

حجت الاسلام "علی محمدی" رئیس سازمان اوقاف ایران، عصر روز دوشنبه در دیدار با "مولوی عبدالحکیم منیب" معاون وزیر ارشاد، حج و اوقاف افغانستان که در صدر هیأتی به تهران سفر کرده است گفت: ضروری است در راستای گسترش همکاری‌ها در زمینه اوقاف و انتقال تجارب ایران در عرصه مدیریت موقوفات، تفاهم‌نامه‌ای تهیه و به امضاء برسد.

رئیس سازمان اوقاف ایران افزود: ملت و دولت ایران سال‌هاست که با آغوش باز میزبان مهاجران افغانستانی است و سازمان اوقاف ایران تلاش کرده‌ است در حد توان به مهاجران نیازمند و کم توان کمک کند. 

حجت الاسلام "علی محمدی" موضوع وحدت شیعه و سنی را یکی از مسائل مهم جهان اسلام دانست و گفت: اتحاد امت اسلامی به ویژه شیعه و سنی یکی از سیاست‌های مهم و محوری جمهوری اسلامی ایران است و رهبر معظم انقلاب اسلامی هم در این راستا اهانت به باورهای اهل سنت را حرام شرعی اعلام کردند. 

رئیس سازمان اوقاف ایران تصریح کرد: حمایت از مظلومان جهان با هر نگرش مذهبی اعم از شیعه و سنی، وظیفه حتمی و قطعی جمهوری اسلامی ایران است.

 

کلیدواژه