موگرینی: مردم افغانستان هزینه سنگینی می پردازند
(last modified Tue, 01 May 2018 05:57:12 GMT )
ثور 11, 1397 10:27 Asia/Kabul
  • موگرینی: مردم افغانستان هزینه سنگینی می پردازند

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه ای ضمن تسلیت به مردم افغانستان بر تعهد اتحادیه اروپا به حمایت از افغانستان در مسیر دستیابی به صلح تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه ای ضمن تسلیت به مردم افغانستان در پی حملات تروریستی در این کشور بر تعهد اتحادیه اروپا به حمایت از افغانستان در مسیر دستیابی به صلح تاکید کرد.

پایگاه اینترنتی اتحادیه اروپا گزارش داد در بیانیه این اتحادیه آمده است:« مردم افغانستان همچنان سنگین ترین هزینه مناقشه در کشورشان را می پردازند. آنها همچنین از عدم رعایت حقوق بین الملل بشردوستانه رنج می برند: غیرنظامیان که اغلب آنها کودکان هستند نباید هرگز یک هدف باشند.

در ادامه این بیانیه آمده است: یازده کودک محصل در <لایت قندهار در جنوب افغانستان در خلال حمله به کاروان ناتو که یک مدرسه را نیز هدف قرار داد، کشته شدند. محل آموزش و تحصیل باید جایی باشد که کودکان بتوانند در کمال امنیت در آن رشد کرده و به مطالعه بپردازند.

این بیانیه ادامه می دهد: همچنین دو حمله بمب گذاری در کابل رخ داد که به نظر می رسد دومین حمله آن با هدف خبرنگارانی انجام شده که درحال پوشش خبری انفجار بودند. در این حمله نیز دست کم بیست و پنج نفر کشته شدند که نه تن از آنها خبرنگار بودند. شمار زیادی نیز در این حملات زخمی شدند.

به نوشته این بیانیه، یکی از خبرنگاران بی بی سی در حادثه ای جداگانه در ولایت خوست به ضرب گلوله کشته شد. خبرنگاران در افغانستان و جاهای دیگر جانشان را برای بازتاب خبری و تصویری وقایع در شرایط دشوار و خطرناک فدا می کنند.

در پایان این بیانیه آمده است: کار آنها برای مشارکت شان در دموکراسی و آزادی های بنیادین حائز اهمیت است. اتحادیه اروپا به مردم و مقامات افغانستان به ویژه کسانی که عزیزانشان، خانواده و همکارانشان را در این حادثه از دست داده اند، تسلیت می گوید. ما همچنین بهبود فوری حال زخمی های این حملات را خواستاریم. اتحادیه اروپا به حمایت از افغانستان در مسیر این کشور در دستیابی به صلح و رفاه برای مردمش ادامه می دهد.»