ثور 12, 1397 14:47 Asia/Kabul
  • ماتیس بر ادامه حضور نیروهای امریکایی در افغانستان تأکید کرد

در گزارش جدیدی که توسط دفتر بازرس ویژه برای بازسازی افغانستان «سیگار» روز سه شنبه نشر شده، تصویر تاریکی از جنگ افغانستان ارائه کرده است.

در حالی که راجع به خروج احتمالی امریکا از افغانستان گمانه زنی می شود و بمبگذاری های انفجاری جان ده ها تن را گرفته است، وزیر دفاع امریکا میگوید که ائتلاف تحت رهبری کشورش باید کارش را در افغانستان به پایان برساند.
به گزارش آوا به نقل از دویچه وله، جیمز ماتیس گفت که ایالات متحده امریکا از مردم افغانستان و حکومت این کشور حمایت خواهد کرد و افزود که «ماموریت ناتو» در جنگ به هدف کشاندن طالبان به پای میز مذاکره «ادامه خواهد یافت».
روز دوشنبه (10 ثور)، دو بمبگذار انفجاری عضو «داعش» خود را در کابل انفجار داده و باعث به شهادت رسیدن حدود ۳۰ تن به شمول ۹ خبرنگار شدند که برای تهیه خبر به محل حادثه رفته بودند.
ماتیس در پاسخ به خبرنگارانی که از او درباره این  حملات پرسیدند، گفت که ایالات متحده امریکا می داند که در سال روان جنگ‌های سختی صورت خواهد گرفت.
او که پیش از شروع  دیدار با رادمیلا شکِرینسکا، وزیر دفاع مقدونیه سخن می گفت، ادامه داد: «ما از پیش آمادگی گرفته ایم، تمام تلاش مان را می کنیم و در جلوگیری از بسیاری از این حملات بر مردم بی گناه موفق بوده ایم. اما متاسفانه (تروریست ها) برخی اوقات موفق می شوند. سازمان های تروریستی که متوجه می شوند نمی توانند در انتخابات برنده شوند، به بمب روی می آورند...»
در گزارش جدیدی که توسط دفتر بازرس ویژه برای بازسازی افغانستان «سیگار» روز سه شنبه نشر شده، تصویر تاریکی از جنگ افغانستان ارائه کرده است. ۱۶ سال است که در این کشور جنگ جریان دارد و پایانی در دیدرس نیست.
در ادامه این گزارش آمده است که در پایان ماه جنوری، ۱۴.۵ درصد از ولسوالی های کشور تحت کنترول یا نفوذ شورشیان بوده و این آمار در چند سال گذشته بی سابقه بوده است.