ثور 16, 1397 10:16 Asia/Kabul
  • غنی: استقلال قوه قضاییه ضامن ثبات و امنیت در افغانستان است

اشرف غنی در کنفرانس ملی مبارزه با خشونت علیه زنان گفت: استقلال قوه قضاییه ضامن ثبات و امنیت در افغانستان است.

به گزارش خبرگزاری فارس، اشرف غنی در کنفرانس ملی مبارزه با خشونت علیه زنان که در قصر چهارچنار ارگ برگزار گردید، سخنرانی کرد.

غنی  در ابتدا انتصاب 93 زن به عنوان دادستان را تبریک گفت و افزود: شما قضات زن و مرد، کسانی هستید که با داشتن دیدگاه مشترک در مقابل هرگونه خشونت ایستادگی می‌کنید.

رئیس‌جمهور افغانستان از تلاش‌های دادستانی در زمینۀ تأمین عدالت، حاکمیت قانون و شفافیت تشکر کرد و افزود که، استقلال قوۀ قضایه بسیار مهم است، امروز برای شما  با اتکا به قرآن شریف که من همواره به آن مراجعه می‌کنم، دشمن قادر نیست اراده شما را درهم بشکند.

غنی افزود: شما تنها مامورین قاضی نه، بلکه اجرا کنندۀ شریعت و عدالت هستید، اساس عدالت است و اگر عدالت نباشد نظم کائنات برهم می‌خورد، به‌همین‌خاطر استقلال قاضی برای تأمین امنیت و ثبات، اصل مهم به حساب می‌رود و زمانی‌که عدالت تأمین گردد، جنگ به حاشیه می‌رود.

وی با اشاره به نقش زنان در جامعه خطاب به آنان گفت که در چهل‌سال بحران، فرصت‌های زیادی را از دست داده‌ایم، شما باید در چهارسال، این حالت را جبران کنید. زنان افغان نمایندۀ افغانستان نوین و آراسته با ارزش‌های ملی و اسلامی می‌باشند. وی افزود که شما نسل انتقال از جنگ به ثبات و از خشونت به هم‌پذیری هستید.

 غنی خطاب گفت که این پیام مرا به مردم برسانید که انتخابات برگزار می‌شود.

رئیس‌جمهور بر ایجاد یک بحث تازه در رابطه به حاکمیت قانون تاکید کرد و انتخابات را لازمۀ حاکمیت قانون دانست.

غنی گفت: اگر اقتدار در دست مردم نباشد و اصلاحات از بالا آغاز نگردد و مقامات خود را فراتر از قانون بدانند، در آن صورت دولت مشروعیت خود را از دست می‌دهد.