32 کشته و زخمی در پی حملات هوایی ارتش افغانستان بر مواضع طالبان در نیمروز
(last modified 1397-02-20T13:49:02+00:00 )
ثور 20, 1397 18:19 Asia/Kabul
  •  32 کشته و زخمی در پی حملات هوایی ارتش افغانستان  بر مواضع طالبان در نیمروز

مقام‌های امنیتی افغان از عملیات نظامی هوایی در ولایت نیمروز خبر داده‌اند که در نتیجه‌ آن دستکم 20 تن از مخالفان مسلح دولت کشته و 12 تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،« محب‌الله محب» سخنگوی قوماندان امنیه‌ ولایت فراه با بیان اینکه عملیات نظامی به منظور سرکوب طالبان مسلح در بخش‌های مختلف فراه راه‌اندازی شده، اظهار داشت، افراد وابسته به گروه طالبان در منطقه‌ « ده‌زنگ» از توابع ولسوالی دلارام ولایت نیمروز تجمعی را به هدف انجام حملات مسلحانه بر مواضع نیروهای امنیتی در ولایت فراه ایجاد کرده‌ بودند.

محب با اشاره به اینکه در این عملیات نظامی از نیروهای هوایی نیز استفاده شد تصریح کرد، در حملات راکتی بالگردهای نیروهای ارتش بر این تجمع ، 32 تن از افراد طالبان کشته و زخمی شدند.

سخنگوی فرماندهی پلیس ولایت فراه با اشاره بر اینکه در جمع کشته‌ شدگان این رویداد 1 فرمانده ارشد گروه طالبان نیر شامل است، خاطرنشان کرد، در این عملیات نظامی که یکی از مهم‌ترین مراکز طالبان نابود شده‌است، چندین دستگاه موتر سواری و نظامی طالبان منهدم شده و مقادیری جنگ افزار این گروه نیز به دست نیروهای امنیتی افتاده‌ است.

این مقام نظامی در فراه هم‌چنان گفت، طالبان مسلح از ولسوالی دلارام ولایت نیمروز به منظور انجام عملیات‌های ضد دولتی وارد بخش‌هایی از ولایت فراه می‌شوند که با انجام این حمله‌ هوایی و وارد شدن تلفات و خساراتی به این گروه، فعالیت‌های نظامی طالبان نیز کاهش چشم‌گیری خواهد یافت.