ثور 23, 1397 08:09 Asia/Kabul
  •  سرتیپ حاتمی: داعش ابزار امنیتی آمریکا برای ایجاد ناامنی در منطقه است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران با هشدار درباره نفوذ داعش در افغانستان تاکید کرد: گروه تروریستی داعش ابزار امنیتی آمریکا و قدرت های سلطه جو برای ایجاد ناامنی در منطقه است.

امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران روز شنبه در دیدار سپهبد «طارق شاه بهرامی»  وزیر دفاع افغانستان در تهران گفت: نابودی داعش از جمله سیاست های ایران است و تهران آماده همکاری در این زمینه است.

سرتیپ حاتمی با بیان اینکه ایران در ادوار مختلف از مردم مظلوم افغانستان و دولت قانونی این کشور حمایت کرده ‏است، افزود: افغانستان نباید به محل رقابت های منطقه ای و بین المللی تبدیل شود بلکه این کشور باید کانون همکاری ‏منطقه ای باشد.‏

وزیر دفاع ایران همچنین با اشاره به تحولات منطقه غرب آسیا اظهار کرد: علاوه بر آنچه بر مردم افغانستان، سوریه، عراق و بحرین می گذرد، فجایع علیه مردم یمن، مصیبت بزرگی برای جهان اسلام است و مردم این کشور روزانه مورد تهاجم و بمباران سعودی ها قرار می گیرند.

«طارق شاه بهرامی» نیز در این دیدار با قدردانی از حمایت های ایران از مردم و دولت افغانستان گفت: کابل نیازمند همکاری نزدیک با ایران به عنوان کشوری تاثیرگذار در منطقه برای تامین امنیت و ثبات خود است.

شاه بهرامی، هدف دشمنان در منطقه را بی ثباتی افغانستان و تجزیه این کشور عنوان کرد و افزود: افغانستان هرگز اجازه نمی دهد از خاک این کشور علیه ایران کوچک ترین تعدی و تجاوزی صورت گیرد.

وزیر دفاع افغانستان با تاکید بر همکاری تهران و کابل در مبارزه با گروه های تروریستی به ویژه داعش ابراز امیدواری کرد: با امضای سند همکاری دفاعی- نظامی و تشکیل نخستین کمیسیون مشترک بین ایران و افغانستان، گام های بلندی در روابط دو کشور برداشته شود.

 

کلیدواژه