ثور 23, 1397 16:51 Asia/Kabul

میز افغانستان در انجمن علوم سیاسی ایران می تواند به شناخت بیشتر دو ملت ایران و افغانستان که پیوندها و منافع مشترک دارند کمک شایانی کند.

دکتر جعفر حق پناه ، دبیر علمی میز افغانستان در انجمن علوم سیاسی ایران در مصاحبه با برنامه انعکاس رادیو دری ضمن بیان این مطلب افزود" فعال کردن مؤسسه های مطالعاتی ایران با کمک نخبگان افغانستان از برنامه های آینده ما است که می تواند منافع هردو کشور را تقویت کند .

وی تصریح نمود " نخبگان و دانشگاهیان ایران و افغانستان از طریق گفتگو می توانند نقش بارزی در توسعه همکاریهای دو کشور داشته باشند.

حق پناه افزود: ما حدود 13 هزار دانشجوی افغانستانی و چندین هزار فارغ التحصیل از این عزیزان داریم که انجمنها و نهادهای علمی زیادی را راه اندازی کردند و  نیاز داریم تا ارتباطات دو جانبه را تقویت کنیم .

دبیر علمی میز افغانستان در انجمن علوم سیاسی ایران گفت" دو کشورهمسایه در زمینه شناخت از یکدیگر کوتاهی کردند و امیدواریم که ما به عنوان بخش دانشگاهی و غیر دولتی ایران بتوانیم زمینه گفتگوها را تقویت کنیم

دکتر حق‌پناه گفت که میز افغانستان می‌تواند محل فعالیت تشکل‌های مختلف علمی و دانشجویی شهروندان افغانستان نیز باشد و آن‌ها بتوانند تشکل‌های افغانستانی را جمع کرده و هم‌افزایی ایجاد نمایند.

 

کلیدواژه