ثور 24, 1397 14:00 Asia/Kabul
  • همکاری پلیس ایران و دولت افغانستان در تقویت مرزهای دو کشور

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (ناجا) با تاکید بر تقویت مرزهای ایران و افغانستان گفت: تبادل اطلاعات در زمینه قاچاق مواد مخدر، جرایم سازمان یافته و گروه های تروریستی برای تقویت مرزهای دو کشور ضروری است.

سردار سرتیپ «حسین اشتری» روز دوشنبه در دیدار سپهبد «طارق شاه بهرامی»  وزیر دفاع افغانستان در تهران، با بیان اینکه از زمان حضور آمریکایی ها در افغانستان کشت خشخاش در این کشور افزایش یافته است اظهار کرد:وجه مشترک مردم ایران و افغانستان این است که هر دو از آمریکا ضربه خورده اند.

سرتیپ اشتری افزود: ایران بیش از چهار هزار شهید در راه مبارزه با مواد مخدر، اشرار و گروه های تروریستی تقدیم کرده است.

فرمانده نیروی انتظامی ایران همچنین با بیان اینکه اتباع غیرمجاز از معضلاتی است که ایران با آن روبه‌رو است تصریح کرد: پلیس ایران آمادگی دارد در مدت کوتاهی با همکاری سفارت و دولت افغانستان، همه مهاجران فاقد مدارک را ساماندهی کند و تا هر زمانی که آنها در ایران حضور دارند، بتوانند به راحتی زندگی کنند.

«طارق شاه بهرامی» نیز در این دیدار با قدردانی از مقامات ایرانی بابت میزبانی از میلیون ها افغان در ایران ابراز امیدواری کرد: همکاری دو کشور در زمینه های مختلف افزایش یابد.

شاه بهرامی تاکید کرد: افغانستان خواهان همفکری و استفاده از ظرفیت های ایران در مقابله با قاچاقچیان، اشرار، گروه های تروریستی و جرایم سازمان یافته است.

وزیر دفاع افغانستان به دعوت امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع ایران، روز شنبه در صدر هیات عالی رتبه دفاعی و نظامی وارد تهران شد.

 

کلیدواژه