گفت و گو و روش‌های مسالمت آمیز پیش نیاز صلح پایدار در افغانستان است
(last modified 1397-02-24T12:05:24+00:00 )
ثور 24, 1397 16:35 Asia/Kabul
  •  گفت و گو و روش‌های مسالمت آمیز پیش نیاز صلح پایدار در افغانستان است

معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران در دیدار وزیر دفاع افغانستان گفت: استفاده از روش‌های مسالمت آمیز و گفتگو ، فرصت استقرار صلح پایدار در افغانستان را بیشتر می‌کند.

«اسحاق جهانگیری» روز دوشنبه در دیدار «طارق شاه بهرامی»، وزیر دفاع افغانستان در تهران با تاکید براینکه جمهوری اسلامی ایران از روند استقرار صلح پایدار که دولت افغانستان در پیش گرفته حمایت می‌کند، افزود: افغانستان کشوری مهم و همسایه ای بسیار خوب برای جمهوری اسلامی ایران بوده و ایران از پیشرفت و توسعه امنیت در افغانستان خرسند است.

معاون اول رئیس جمهوری ایران یکی از مهم ترین مسائل افغانستان را امنیت در این کشور برشمرد و تصریح کرد: توسعه امنیت و جلوگیری از فعالیت گروه های تروریستی باید در افغانستان یک راهبرد جدی باشد و کشورهای همسایه نیز باید در این زمینه به افغانستان کمک کنند.

جهانگیری، خاطر نشان کرد: بار سنگین برقراری امنیت در افغانستان بیش از همه بر دوش نیروهای امنیتی این کشور است و جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد همکاری های دوجانبه و بین المللی خود را برای توسعه امنیت در افغانستان افزایش دهد.

«طارق شاه بهرامی» وزیر دفاع افغانستان نیز در این دیدار با اشاره به فرهنگ، زبان و تاریخ مشترک ایران و افغانستان، گفت: کشورش به روابط صمیمانه با جمهوری اسلامی ایران افتخار می کند و خواهان گسترش آن است.

وزیر دفاع افغانستان همچنین گفت: افغانستان خواهان حمایت های هر چه بیشتر جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف سیاسی،‌ نظامی و اقتصادی است.

 

کلیدواژه