ثور 26, 1397 22:00 Asia/Kabul
  •  انتقاد جبهه نوین ملی افغانستان از دولت

رئیس جبهه نوین ملی افغانستان گفت ، استفاده از کپی شناسنامه در روند ثبت نام رای دهندگان نمی‌تواند شفافیت انتخابات را تضمین کند.

به گزارش امروز خبر گزاری تسنیم  ، «انوارالحق احدی» افزود ،  بسیاری از احزاب و مردم افغانستان بر این باورند که دولت کابل  قصد ندارد انتخاباتی شفاف برگزار کند.

وی تصریح کرد  دولت افغانستان تلاش می‌کند تا زمینه تقلب در انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری در این کشور را فراهم کند.

 «یوسف‌رشید» رئیس اجرایی فیفا نیز امروز(چهارشنبه) در نشست خبری به خبرنگاران در کابل  گفت ، اختلافات  در روند ثبت نام رای دهندگان موجب بی‌اعتمادی مردم افغانستان به انتخابات شده است.

"عبدالله عبدالله "  رئیس شورای اجرایی دولت افغانستان، نهادهای ناظر بر انتخابات و برخی از اعضای کمیسیون انتخابات نیز پیشتر استفاده از کپی شناسنامه در روند ثبت‌نام رای دهندگان را اقدامی نادرست دانسته‌اند که زمینه تقلب را فراهم می‌کند.

 روند ثبت‌نام رای دهندگان انتخاباتی که با هدف تضمین شفافیت انتخابات توسط دولت افغانستان راه اندازی شده ، به دلیل اختلاف درباره چگونگی اثبات هویت رای دهنده بوسیله کپی و یا اصل شناسنامه، این روند را با مشکل روبرو کرده است.

ارگ ریاست جمهوری و کمیسیون انتخابات افغانستان اعلام کردند شهروندان این کشور می‌توانند با استفاده از کپی شناسنامه نیز در روند ثبت رای دهندگان شرکت کنند.