حمله دوباره طالبان برای تصرف فراه
(last modified 1397-02-27T10:59:12+00:00 )
ثور 27, 1397 15:29 Asia/Kabul
  • حمله دوباره طالبان برای تصرف فراه

مسئولان محلی در ولایت فراه گفته‌اند، نیمه‌های شب گذشته شماری از نیروهای باقی مانده‌ مخالف مسلح دولت حملاتی را بر چندین نقطه از فراه سازماندهی کرده بودند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، ساختمان فرماندهی پلیس، زندان مرکزی شهر فراه و منزل رییس شورای ولایتی این ولایت از اهدافی بوده‌ است که طالبان به قصد تصرف این مناطق این عملیات را راه‌اندازی کرده بودند.

مسئولان امنیتی در این ولایت گفته اند، طالبان مسلح در این حمله سعی کرده‌اند تا خود را به زندان مرکزی شهر برسانند و با تصرف آن زندنیان شان را آزاد کنند.

«شاه‌محمود نعیمی» عضو شورای ولایتی فراه از افزایش حملات گروه طالبان در این ولایت ابراز نگرانی کرد و گفت، چند روز است که شهروندان فراه آرامش ندارند و حتی شب‌ها نیز نتوانسته‌اند با خیالی آسوده بخوابند.

وی از شکست سنگین طالبان در روز گذشته یاد کرد و گفت، هنوز تهدیدات مخالفان مسلح دولت از بین نرفته و هر آن امکان دارد صدها تن از افراد گروه طالبان به منظور تصرف بخش‌هایی از فراه وارد این ولایت شوند.

نعیمی به حمله‌ی شب گذشته گروه طالبان نگاهی داشت و گفت، درگیری‌های شب گذشته نشان داد که مخالفان مسلح دولت هنوز در کمین اند تا امنیت را در شهر و نواحی مختلف بر هم بزنند.

عضو شورای ولایتی فراه از همکاری شماری از ساکنین شهر فراه با گروه طالبان خبر داده و گفت،نیروهای شکست خورده طالبان که راهی جز فرار نداشتند توسط شماری از شهروندان فراه پناه داده شده و موفق شدند با تجهیز نیرو و تجدید قوا دوباره حملاتی را انجام بدهند.

نعیمی به متمرکز بودن نیروهای امنیتی در مرکز شهر انتقاد کرد و گفت: طالبان از این خلاء استفاده کرده و خیلی به راحتی خودشان را به دروازه‌های شهر می‌رسانند.

این عضو شورای ولایتی فراه از  رهبران دولت وحدت ملی خواست تا این ولایت جنگ‌ زده‌ کشور را دریابند.

نعیمی، وضعیت امنیتی در ولایت فراه را شکننده خواند و تصریح کرد، مردم فراه به شدت ترسیده‌اند و به دلیل حفظ جان‌شان مجبور شدند خانه و دارایی‌هایشان را ترک کنند و به ولایت‌های هرات و نیمروز متواری شوند.

وی از وضعیت اسف‌بار آوارگان داخلی در فراه خبر داد و گفت، اگر امنیت دوباره تامین نشود و مردم به خانه‌هایشان بر نگردند مشکلات اقتصادی و امنیتی زندگی آنان را تهدید می‌کند.

صدهاتن از طالبان مسلح طی 3 روز گذشته از 3 جهت بر ولایت فراه حمله کرده و با عبور از کمربندهای امنیتی برخی از نواحی شهری را نیز به تصرفشان درآوردند.

در این درگیری‌ها و ضد حمله‌ی نیروهای مشترک امنیتی دستکم 300 تن از طالبان مسلح کشته شدند.

آمارها از کشته و زخمی شدن 50 تن از نیروهای دولتی نیز حکایت دارد که بر علاوه‌ی آن 10 تن از افراد غیرنظامی نیز در این نبردها جان شان را از دست داده‌اند و زخمی شدند.

با این حال کارشناسان سیاسی در غرب افغانستان تهدیدات گروه‌های مخالف مسلح دولت را پایان یافته نمی‌دانند و تاکید دارند، باید هرچه زودتر عملیات پاکسازی و تجسسی به منظور شناسایی و بازداشت افراد گروه طالبان آغاز شود.