ثور 29, 1397 10:47 Asia/Kabul
  • وزیر دفاع انگلیس: سربازان انگلیس در افغانستان افزایش می‌یابد

وزیر دفاع انگلیس از افزایش دوبرابری نیروهای این کشور در افغانستان خبر داد.

به گزارش رادیو دری به نقل از فارس،دولت انگلیس در نظر دارد که صدها سرباز اضافی دیگر را به افغانستان اعزام کند. هرچند هنوز تصمیم نهایی در این زمینه گرفته نشده است، اما وزیر دفاع انگلیس به نخست‌وزیر این کشور پیشنهاد کرده که شمار سربازان بریتانیا در افغانستان افزایش یابد.

در حال حاضر بریتانیا حدود ۶۰۰ سرباز در افغانستان دارد. این سربازان نیروهای افغان را در بخش آموزش‌های نظامی کمک می‌کنند و با ورود سربازان جدید، این رقم تقریباً دو برابر خواهد شد.

گوین ویلیامسن، وزیر دفاع انگلیس پیشنهاد کرده که ۴۰۰ سرباز دیگر به افغانستان اعزام کند. این سربازان در جنگ سهم نخواهند داشت و در آموزش نیروهای افغان کمک خواهند کرد.

وزارت دفاع انگلیس با نشر بیانیه‌ای گفته است که این کشور در حال بررسی مشارکت نظامی‌اش در افغانستان است. انتظار می‌رود بریتانیا تصمیم در این مورد را در ماه جولای که مصادف به اجلاس سران ناتو است اعلام کند.

این در حالی است که ایالت متحده از متحدینش در ناتو خواسته است که حضور سربازان‌شان در افغانستان را افزایش دهند. این کار به دنبال آن صورت می‌گیرد که رییس جمهور ترمپ پارسال تصمیم گرفت ۴ هزار نیروی اضافی به افغانستان اعزام کند و به این ترتیب شمار سربازان امریکایی در افغانستان را تا مرز ۱۲ هزار تن افزایش دهند.

اگر ترزا می با این طرح موافقت کند، خبر افزایش نظامیان انگلیسی در افغانستان، در ماه جولای امسال در نشست ناتو در بروکسل اعلام شود و انتظار میرود رییس جمهور ترمپ نیز در این نشست شرکت کند.