معرفی حیات الله حیات به عنوان والی جدید ننگرهار
(last modified 1397-02-30T08:26:20+00:00 )
ثور 30, 1397 12:56 Asia/Kabul
  • معرفی حیات الله حیات به عنوان والی جدید ننگرهار

حیات الله حیات والی پیشین ولایت هلمند بر اساس فرمان رئیس جمهور غنی به حیث والی جدید ولایت ننگرهار تعیین و امروز در مراسمی که صدها تن از باشندگان ولایت ننگرهار، روسای ادارات حکومتی ،نمایندگان نهاد های مدنی، علمای دینی و دیگر اقشار حضور داشتند معرفی شد .

به گزارش خبرنگار رادیو دری،  حیات الله حیات در جمع خبرنگاران بر تطبیق قانون تاکید کرد و گفت با هر اداره و هر شخص در چهارچوب قانون عمل خواهد کرد و هیچکس بالاتر از قانون نیست .

وی گفت  تامین امنیت در اولویت های کاری وی قرار دارد وبرای تامین ان از هیچگونه سعی وتلاشی دریغ نخواهد کرد.

والی حیات گفت  اصلاحات جدی را در ساختار نیروهای امنیتی و ادارات ملکی بوجود خواهد اورد  و تامین وحدت در بین اقوام ساکن دراین ولایت نیز در اجندای کاری وی قرار دارد .

تامین دسترسی به معلومات ،جلوگیری از غصب ملکیتهای دولتی،  اغاز مجدد کار پروژه های بزگ متوقف شده، فعال ساختن پارکهای صنعتی ، تامین نظم ترافیکی و از بین بردن ازدحام در شهر،جلوگیری از فساد اداری  و بوجود اوردن هماهنگی بین ادارات ملکی و نظامی در راس کارهای روزمره وی قرار دارد.

والی جدید ننگرهار همچنین در تعهداتش به مردم گفت سال روان سال معارف خوانده شده وبرای بازگشایی مکاتب مسدود شده و جمع اوری کمکها برای ساختن مکاتب تلاش خواهد کرد.

حیات الله حیات  که باشنده ولسوالی خوگیانی ولایت ننگرهار است وتا مقطع ماستری تحصیلات دارد  قبلا به حیث والی ولایات میدان وردک و هلمند ایفای وظیفه نموده که تازه بعدا از انکه محمد گلاب منگل والی پیشین ننگرهار که بعد از انجام یک ونیم سال ماموریت اش  از سمت اش استعفا داد از سوی ریس جمهور به حیث والی جدید ننگرهار تعیین گردید.