ثور 31, 1397 07:57 Asia/Kabul
  •  سفیر ایران در افغانستان: تهران و کابل همکاری راهبردی با هم دارند

سفیر ایران در کابل با اشاره به همکاری تهران در ساخت سد «سلما» Salma در افغانستان گفت: تهران و کابل همکاری راهبردی با هم دارند.

«محمدرضا بهرامی» سفیر ایران در کابل شامگاه یکشنبه در گفت و گو با شبکه خبری «طلوع نیوز» افغانستان با طرح این سئوال که چرا ایران باید نگران سدسازی در افغانستان باشد، اظهار کرد: وقتی دو کشور قراردادی دارند که براساس آن تعاملات بین خود را اجرا می کنند، دلیلی برای نگرانی وجود ندارد.

بهرامی افزود: بخش زیادی از سیمان موردنیاز ساخت سد سلما از طریق ایران تامین شده است و پیمانکار ایرانی در ساخت سد با پیمانکار هندی همکاری می کرد.

سفیر ایران در کابل خاطرنشان کرد: بین ایران و افغانستان هیچ موضوعی که نتوانند در مورد آن مذاکره کنند، وجود ندارد و بر اساس توافق های انجام شده همه موضوعات موجود در مناسبات دو کشور در حوزه های سیاسی، امنیتی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی قابل مذاکره بوده و این اراده در دو طرف وجود دارد تا درباره مشکلات یا اختلاف نظرها با هم گفت وگو کنند.

بهرامی همچنین با بیان اینکه برخی رسانه ها تلاش می کنند تا از هرگونه گشایشی که در مناسبات ایران و افغانستان ایجاد می شود، ممانعت کنند تاکید کرد: برای تدوین سند جامع همکاری بین ایران و افغانستان پنج کمیته تشکیل شده و اعتماد بین دولت های دو کشور، فرآیند خوب و قابل اطمینانی را ایجاد کرده است.

کلیدواژه