جوزا 01, 1397 00:37 Asia/Kabul
  •  رد اظهارات نماینده روسیه در کابل از سوی شورای عالی صلح افغانستان

شورای عالی صلح افغانستان، اظهارات «ضمیر کابلوف» نماینده ویژه رییس جمهوری روسیه در امور افغانستان را درباره گفتگوی مستقیم آمریکا با طالبان به نمایندگی از ملت افغانستان رد کرد.

به گزارش ایرنا ، «احسان طاهری» سخنگوی شورای عالی صلح افغانستان روز دوشنبه  گفت،هیچ کشوری نمی تواند به نمایندگی از ملت افغانستان وارد گفت وگوهای صلح با گروه طالبان شود.

طاهری افزود ، دولت افغانستان  ازهمکاری تمام کشورها برای برقراری صلح در افغانستان استقبال می کند اما مداخله هیچ کشوری را در این باره نمی پذیرد .

کابلوف اخیرا گفته بود ، آمریکا در حال حاضر روندی را در افغانستان در پیش گرفته است که شوروی در زمان اشغال افغانستان با آن مواجه بود و آمریکا دو گزینه بیشتر ندارد، یا باید با طالبان وارد گفت و گو شود و یا منتظر تداوم جنگ در افغانستان برای زمانی نامعلوم باشد.

"محمد اشرف غنی"رییس جمهوری افغانستان چندی پیش درنشست بین المللی کابل از آمادگی دولت کابل برای گفتگو با گروه طالبان بدون هیچ گونه پیش شرطی از سوی این گروه خبر داده بود.

این درحالی است که گروه طالبان مذاکره با دولت اشرف غنی را به خروج اشغالگران به فرماندهی آمریکا از افغانستان مشروط کرده است.

کلیدواژه