تکذیب عدم صدور ویزا برای شهرواندان ولایت فراه از سوی کنسولگری ایران
(last modified 1397-03-02T04:23:40+00:00 )
جوزا 02, 1397 08:53 Asia/Kabul
  •  تکذیب عدم صدور ویزا برای شهرواندان ولایت فراه از سوی کنسولگری ایران

کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در ولایت هرات شایعات مبنی برعدم صدور  ویزای این کشور به شهروندان ولایت  فراه در غرب افغانستان را رد کرد.

به گزارش رادیو دری به نقل از آوا،سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در ولایت هرات روز سه شنبه اعلام کرد، این سرکنسولگری همچنان  به ارائه خدمات کنسولی خود به شهروندان غرب افغانستان همچون گذشته ادامه می‌دهد.

این شایعات پس ازآن منتشرشد که درگیری های هفته گذشته درولایت فراه درغرب افغانستان بین گروه طالبان ونیروهای امنیتی افغانستان شدت گرفت و شهر فراه ورکز ولایت فراه برای مدتی به تصرف این گروه در آمد.

فضل احمد شیرزاد، فرمانده پلیس ولایت فراه تحت فریب برخی از کشورهای غربی و برای سرپوشش گذاشتن بر ناتوانی خود درمقابله با حملات طالبان ، بدون سند و مدرکی ادعا کرد ایران در ناامنی های اخیر شهر فراه و حمایت از طالبان نقش دارد.

پس ازآن استاندار فراه، ادعای فضل احمد شیرزاد ، مبنی برحمایت جمهوری اسلامی ایران از طالبان و نقش آن کشور در ناامنی های اخیر شهر فراه را رد کرد .

اظهارات احمد شیرزاد فرمانده پلیس ولایت فراه  در حالی است که بسیاری از کارشناسان منطقه ، برخی از فرماندهان نظامی این ولایت را به ناتوانی در مقابله با حملات این گروه و همکاری با طالبان در ناامنی های این شهر متهم کرده اند.

کلیدواژه