جوزا 06, 1397 12:45 Asia/Kabul

ساکنین ولایت بادغیس در شمال غرب افغانستان ضمن محکومیت حملات کور هوایی نیروهای خارجی در این منطقه از دولت وحدت ملی خواستند تا به این حملات و کشتار مردم افغانستان پایان دهد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،برخی از شاهدان عینی این حمله هوایی، ضمن ابراز نگرانی از خودسری‌های خارجی‌ها در افغانستان تاکید دارند: دولت نباید نسبت به اقدامات غیرمسئولانه‌ی خارجی‌ها بی تفاوت باشد.

«غلام نبی» شهروند بادغیس از نگرانی‌های مردم این ولایت می‌گوید و تاکید دارد: مردم افغانستان پس از سال‌ها بحران و ناامنی هنوز هم حتی در خانه‌های شان امنیت ندارند.

در همین حال « محی‌الدین» از رهبران قومی در ولایت بادغیس این اتفاقات را اشتباهی نمی‌داند و تاکید دارد: سربازان خارجی قصد ندارند مراکز حضور مخالفان دولت را هدف قرار دهند.

از سوی دیگر «عزیز بیگ» رییس شورای ولایتی بادغیس نگرانی‌های مردم و ساکنین ولایت بادغیس را بجا دانسته و اظهار داشت: مناطقی که در این ولایت بمباران شده منطقه نظامی نیست و مخالفان دولت در آن حضور نداشتند.

وی وارد شدن ضربات روحی  و خسارات مالی برای مردم بی بضاعت ولایت بادغیس آن هم از سوی خارجی‌ها را غیرقابل توجیه دانست.

مقام‌های محلی در این ولایت شمال‌غربی افغانستان اما این حملات هوایی را اشتباهی خواند‌ه‌اند.

 «جمشید شهابی» سخنگوی والی بادغیس گفت: این هواپیماها چندین حمله‌ی موفق را به مراکز محل تجمع طالبان در ولسوالی قادس انجام داده اما این بار به گونه اشتباهی منطقه ای در ناحیه چهارم شهر مورد اصابت قرار گرفته‌است.

اما مسئولان شورای ولایتی بادغیس گفته اند: این برای بار نخست نبوده‌است که مناطق مسکونی مورد حمله بالگردهای نیروهای خارجی قرار می‌گیرد.

رییس شورای ولایتی بادغیس از حمله چند روز گذشته‌ی نیروهای خارجی بر یک قرارگاه سربازان افغان یاد کرد که در نتیجه‌ی آن دستکم 6 عضو پلیس محلی کشته شدند.

وی با انتقاد از مسئولان محلی بادغیس هشدار داد باید از این پس هرگونه حمله‌ی هوایی و زمینی نیروهای خارجی و دولت افغانستان  حساب شده و دقیق باشد و گرنه با اعتراضات گسترده‌ی مردمی روبرو خواهد شد.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان محمدی موجود است.