جوزا 06, 1397 15:35 Asia/Kabul
  • اسلام آباد: افغانستان حق دخالت در مسائل داخلی پاکستان را ندارد

وزارت خارجه پاکستان با محکوم کردن اظهارنظر ارگ ریاست جمهوری افغانستان درباره الحاق مناطق قبایلی به ایالت خیبرپختونخوا آن را مسئله داخلی دانست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان گفت: الحاق مناطق قبایلی به ایالت خیبرپختونخوا مسئله‌ای داخلی است و مقامات  افغانستان حق دخالت در آن ندارند.

«محمد فیصل» افزود: اسلام آباد درباره مسائل داخلی خود به تنهایی تصمیم می‌گیرد و این اقدام دولت وحدت ملی افغانستان برای دامن زدن به اختلافات با پاکستان است.

پیش ازاین ارگ ریاست جمهوری افغانستان ادغام مناطق قبایلی "فاتا" با ایالت خیبر پختونخوا در شمال غربی  پاکستان را "تصمیم یکجانبه" خواند و اعلام کرد: کابل همواره به خاطر مداخله‌ نظامی پاکستان و تصمیم یکجانبه آن کشور به منظور تغییرات وضعیت سیاسی مردم قبایلی ساکن در امتداد خط دیورند، نگرانی خود را از طرق دیپلماتیک با مقامات اسلام آباد مطرح کرده است.

 پارلمان پاکستان روز پنجشنبه در اقدامی  بی‌سابقه  لایحه قانونی ادغام مناطق قبایلی "فاتا" را با ایالت خیبر پختونخوا تصویب کرد.

دولت افغانستان، درباره خط دیورند با پاکستان اختلاف دارد و آن را برسمیت نمی شناسد؛ اما پاکستان این خط را سرحد میان دو کشور می‌داند.