جوزا 07, 1397 08:27 Asia/Kabul
  • ادامه محکومیت نمایندگان مجلس افغانستان درباره تصمیم پارلمان پاکستان

نمایندگان مجلس افغانستان، تصمیم پارلمان پاکستان مبنی بر ادغام مناطق قبایلی به ایالت خیبرپختونخوا در شمال غربی این کشور را  محکوم کردند .

به گزارش رادیو دری به نقل از آوا، "مولوی منصف" عضو مجلس‌ سنا افغانستان در نشست‌عمومی دیروز این نهاد  با یک جانبه خواندن  تصمیم پارلمان پاکستان مبنی بر ادغام مناطق قبایلی به ایالت خیبرپختونخوا گفت: هنوز مسئله خط دیورند لاینحل بوده و پاکستان نمی‌تواند در مورد آن تصمیم یک جانبه بگیرد.

وی افزود: پاکستان نمی‌تواند بدون مشورت با دولت  افغانستان چنین تصمیمی  بگیرد و دولت کابل باید  نگرانی خود را در این باره به شورای امنیت سازمان ملل اطلاع دهد .

محمدعلم ایزدیار، معاون مجلس سنا افغانستان نیز تصمیم اخیر پارلمان پاکستان مبنی بر ادغام  مناطق قبایلی به ایالت خیرپختونخواه  را محکوم کرد و گفت اسلام اباد بدون در نظر گرفتن دولت اشرف غنی چنین اقدامی انجام داده است .

پارلمان پاکستان روز پنجشنبه در اقدامی  بی‌سابقه  لایحه قانونی ادغام مناطق قبایلی "فاتا" را با ایالت خیبر پختونخوا تصویب کرد.

دولت افغانستان، در باره خط دیورند با پاکستان اختلاف دارد و آن را برسمیت نمی شناسد ؛ اما پاکستان این خط را سرحد میان دو کشور می‌داند.