جوزا 09, 1397 08:58 Asia/Kabul
  • 9 غیرنظامی افغان در عملیات ارتش افغانستان به ننگرهار کشته شدند

مقامات افغانستان روز سه شنبه از کشته شدن دست کم 9 غیر نظامی در حمله نیروهای امنیتی این کشور به ولایت ننگرهار در شرق افغانستان خبر دادند.

به گزارش رادیو دری به نقل از رویترز، در حالیکه درگیری ها در سراسر افغانستان همچنان ادامه دارد، مقامات این کشور روز سه شنبه اعلام کردند بر اثر عملیات شبانه نیروهای امنیتی افغان به ولایت ننگرهار، دست کم 9 غیر نظامی کشته شدند.

این حادثه تاکیدی بر این موضوع است که غیر نظامیان افغان در معرض خطر قرار دارند و این در حالی است که با آغاز تهاجم بهاره گروه طالبان که از ماه گذشته در افغانستان آغاز شد، درگیری ها در این کشور تشدید شده است.

دفتر والی ننگرهار در بیانیه ای اعلام کرد قربانیان این حمله شامل تعدادی از بستگان فضل هادی مسلم یار، رئیس سنای این کشور هستند.

در این بیانیه آمده است علاوه بر 9 فرد کشته شده در این عملیات که در ناحیه چاپاهار در بیرون از شهر جلال آباد، مرکز ولایت ننگرهار اتفاق افتاد، هشت تن دیگر نیز زخمی شده اند.

برخی از منابع محلی تعداد افراد کشته شده در این عملیات را 12 نفر و تعداد زخمی ها را 28 تن اعلام کردند.

بر اساس گزارشی که اخیرا دفتر ماموریت سازمان ملل متحد در افغانستان منتشر کرده است، در سه ماهه اول امسال تاکنون، 763 غیر نظامی افغان کشته و یک هزار و 495 تن دیگر نیز زخمی شده اند.

با توجه به ادامه درگیری ها در ولایات بدخشان، بغلان، فاریاب در شمال و فراه در غرب، خشونت ها طی هفته های اخیر در سراسر افغانستان نیز تشدید شده است.

 مقامات افغانستان در ولایت اوروزگان اعلام کردند این منطقه به عنوان یک مسیر ترانزیتی مواد مخدر در حد فاصل ولایتهای هلمند و قندهار، با خطر جدی مواجه شده است.

حیات الله فضلی، یکی از اعضای شورای ولایتی اوروزگان اعلام کرد نیروهای امنیتی افغان در ناحیه غوره در مرکز این ولایت، ساختمان های دولتی و مقر پلیس را رها کرده اند اما درگیری ها در این منطقه همچنان ادامه دارد.

دفتر والی اوروزگان نیز با تایید این درگیری، گزارش ها مبنی بر بروز درگیری های شدید طی روزهای اخیر در این استان را رد کرد.عناصر طالبان نیز تصاویر ویدئویی از سربازان افغان که به اسارت این گروه در آمده است را پخش کرده اند که در آن سربازان دولتی از دیگران می خواهند از جنگ با گروه طالبان دست بردارند.