جوزا 09, 1397 09:54 Asia/Kabul
  • موج مهاجرت به هرات/ 2500 خانواده طی دوماه اخیر آواره شدند

رئیس اداره مهاجرین هرات گفت: 2500 خانواده طی دو ماه گذشته به دلیل ناامنی و خشکسالی به این ولایت آواره شدند.

«احمدجاوید نادم» رئیس اداره مهاجرین هرات در گفتگو با فارس با اشاره به سرازیر شدن سیل عظیمی از آوارگان داخلی از ولایت‌های همجوار با ولایت هرات گفت: در حال حاضر این آوارگان از ولایت‌های غور، بادغیس و فراه به دلیل خشکسالی ، ناامنی ها و فقر برای رسیدن به زندگی خوب به هرات هجوم آوردند.

وی بیان داشت: تاکنون برای 2500 خانواده آواره کمک های مورد نیاز آنها توزیع شده است و این روند کمک رسانی ادامه دارد.

نادم افزود: صدها خانواده آواره به دلیل تهدیدهای امنیتی در ولایتشان به هرات آمدند و در منطقه دشت حوض در قسمت شمالی هرات نیز ساکن شده اند ، اما به دلیل نبود آب آشامیدنی و بادهای شدید به منطقه شیدایی و شهرک کهدستانی جابه جا شدند.

رئیس اداره مهاجران هرات گفت: در حال حاضر بر روی طرحی کار می‌شود تا به زودی مشکلات آوراگان داخلی را حل ساخته و با فراهم شدن شرایط مناسب مجدد به زادگاه اصلی خود بازگردند.

از سوی دیگر جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات نیز گفت: برای کمک به آوارگان داخلی تلاش ها جریان دارد و دولت افغانستان تلاش دارد تا در کنار همکاری با این خانواده ها ، زمینه بازگشت آنان به مناطق اصلیشان فراهم خواهد شد.

مهدی حدید عضو شورای ولایتی هرات وضعیت آوارگان داخلی را نگران کننده خواند و از دولت مرکزی درخواست کرد تا به وضعیت این افراد رسیدگی شود.

وضعیت آوارگان که در شمال هرات اسکان داده شدند وخیم بوده و به کمکهای فوری نیازمند هستند.