جوزا 11, 1397 12:29 Asia/Kabul
  • استفاده از تجهیزات نظامیان آمریکایی‌ در حمله داعش به وزارت کشور افغانستان

منابع امنیتی اعلام کردند، گروه تروریستی داعش در حمله روز چهارشنبه به ساختمان وزارت کشور از لباس و تجهیزات نظامیان آمریکایی‌ استفاده کرده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، «نجیب دانش» سخنگوی وزارت کشور افغانستان روز پنج شنبه اعلام کرد، تصاویر ضبط شده نشان می‌دهد که مهاجمان داعشی از لباس و تجهیزات نظامیان آمریکایی در حمله به وزارت کشور افغانستان استفاده کردند.

«نجیب دانش» افزود: خودروهایی را که اعضای  گروه تروریستی داعش در حمله به وزارت کشور افغانستان استفاده کردند، همانند خودروهای نیروهای خارجی بود.

براساس این  گزارش، خودروی حامل مهاجمان داعشی به‌ دلیل شباهت به خودروهای نظامیان آمریکایی توانست تا ورودی ساختمان وزارت کشور افغانستان نفوذ کند.

داعش در حالی از لباس، تسلیحات و خودروهای زرهی نظامیان آمریکایی در حمله به ساختمان وزارت کشور افغانستان درکابل استفاده کرده است که کارشناسان و نمایندگان مردم، نظامیان آمریکایی مستقر در افغانستان را بارها به حمایت از داعش متهم کردند.

روز چهارشنبه مهاجمان مسلح عضو گروه تروریستی داعش به ساختمان جدید وزارت کشور افغانستان در منطقه «پانزدهم» شهر کابل  حمله  کردند که در درگیری با نیروهای امنیتی افغان همه شش مهاجم مسلح کشته شدند.

در این درگیری یک نیروی پلیس و یک غیرنظامی افغان  نیز زخمی شدند.