تاکید باشندگان هرات بر حضور جوانان در تصمیم گیری‌های کلان دولتی
(last modified 1397-03-12T10:24:31+00:00 )
جوزا 12, 1397 14:54 Asia/Kabul

باشندگان هرات از مسئولان ارشد دولتی می‌خواهند به منظور تامین امنیت و تحکیم صلح و ثبات درکشور از جوانان و روشنفکران در منصب‌های بلند دولتی استفاده شود.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، شهروندان هرات بر حضور پر رنگ جوانان به عنوان قشر تاثیر گذار جامعه در برنامه صلح دولت افغانستان تاکید کردند و پروسه صلح بدون جوانان را ناکام دانستند.

شماری از ساکنین هرات نگاهی به دستاوردهای اندک شورای عالی صلح داشته و خاطرنشان کردند: اگر دولت افغانستان هم چنین به توانمندی‌های جوانان در مدیریت کشور و آوردن صلح بی باور باشد هرگز امنیت به افغانستان باز نخواهد گشت و هر روز تنش و ناامنی در نقاط مختلف این سرزمین بیشتر خواهد شد.

«فهیم سروری» که نقش جوانان در امور اداره و مدیرت کشوررا کم‌رنگ می‌داند، تصریح کرد: همین بی باوری‌ها جوانان را نسبت به آینده کشور ناامید کرده و شماری از آنان را مجبور به فرار از افغانستان کرده‌است.

عده‌ای از جوانان هم که از دانشگاه‌ها فارغ‌التحصیل شده‌اند نسبت به بی توجهی دولت نگران هستند و هشدار می‌دهند یکی از دلایل اصلی شکست پروسه صلح در کشور عدم حضور جوانان در تصمیم گیری‌های این شورا می‌باشد.

کنشگران مدنی در ولایت هرات نیز از افزایش ناامنی‌ها و در مقابل آن ناتوانی شورای صلح ابراز نگرانی کرده و تاکید کردند: مدیریت شورای عالی صلح در دست کسانی‌است که خودشان در نبردهای چند دهه‌ی گذشته دست داشتند و آنان نمی‌توانند در جلب و جذب مخالفان مسلح دولت به روند صلح پیروز شوند.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان محمدی موجود است.