جوزا 14, 1397 18:07 Asia/Kabul
  •  ایران حمله تروریستی به گردهمایی علمای افغانستان را محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با محکوم کردن انفجار تروریستی در محل برگزاری گردهمایی صدها تن از علمای افغانستان، با دولت، ملت و خانواده قربانیان این جنایت ابراز همدردی کرد.

به گزارش رادیو دری،انفجار تروریستی روز دوشنبه در محل گردهمایی علمای دینی افغانستان در کابل، شماری کشته و زخمی بر جای گذاشت؛ تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را به عهده نگرفته است.

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز دوشنبه، گفت: در روزی که علمای افغانستان گردهم آمده بودند تا درباره صلح و محکومیت ترور و خشونت در این کشور گفت و گو کنند، دستان پلید تروریست های جنگ طلب جنایتی دیگر آفرید تا ندای حق طلبانه و صلح خواهی عالمان دین از سراسر این کشور و پیام انسانیت، رحمت و شفقت و مبارزه با خصومت و خشونت و تروریسم، به گوش مردم افغانستان و سایر ملل نرسد.

قاسمی، افزود: صلح پایدار در افغانستان در گرو وحدت و هوشیاری دولت و ملت این کشور از همه اقوام و مذاهب است تا همه بتوانند از این دوران نا خواسته و پر آشوب و پر تلاطم عبور کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته برای هرگونه یاری و همراهی و کمک به بازگشت آرامش و امنیت در کنار دولت و ملت دوست و همسایه خود افغانستان خواهد ایستاد.

کلیدواژه